کد خبر: ۸۱۷۰۳
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۰۸

اسارت ۲۶ زن فلسطینی در زندان‌های رژیم اسرائیل

 مرکز مطالعه اسرای فلسطین روز شنبه اعلام کرد که تعداد زنان اسیر شده فلسطینی از سوی نظامیان رژیم صهیونیستی طی 2 روز گذشته به 26 تن رسید.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری فلسطین الیوم، ریاض الاشقر سخنگوی مرکز مطالعه اسرای فلسطینی در گزارشی اعلام کرد که نظامیان رژیم صهیونیستی به تازگی به منزل نسرین مصطفی محمد حمیده (31 ساله) در شهرک الدوحه در استان بیت لحم، یورش بردند و پس از تخریب اسباب منزل وی و ایجاد رعب و وحشت در میان فرزندانش او را بازداشت کردند.

وی افزود که نظامیان صهیونیست همچنین منی ابو بکر السائح همسر بسام السائح اسیر آزاد شده فلسطینی و نیز عالیه الشیخ علی عباسی (50 ساله) را نیز بازداشت کردند که به این ترتیب شمار زنان اسیر شده در زندان های رژیم صهیونیستی طی دو روز گذشته به 26 تن رسید.

الاشقر ادامه داد که تعداد زنان اسیر شده از سوی رژیم صهیونیستی افزایش یافته به طوری که 78 زن و دختر فلسطینی طی 3 ماه نخست سال میلادی جدید بازداشت شدند که بیشتر آنها در محوطه های مسجد الاقصی به اسارت در آمدند که پس از مدتی آزاد شدند.

سخنگوی مرکز مطالعه اسرای فلسطین تصریح کرد که برای 10 تن از زنان بازداشت شده احکام مختلفی صادر شده از جمله لینا جربوتی که از سال 2002 میلادی در بند رژیم صهیونیستی به سر می برد و دیگری منی قعدان است که به 70 ماه زندان محکوم شده است.

وی افزود: دیما محمد سواحره نوجوان 17 ساله از قدس نیز به 18 ماه حبس محکوم شده است و هاله مسلم ابو سل نوجوان 17 ساله از الخلیل نیز به اتهام چاقو زدن به یک سرباز صهیونیستی در زندان رژیم صهیونیستی به سر می برد.

این در حالی است که مردم غزه امروز (َشنبه) روز اسیر فلسطینی را گرامی داشتند و در اعتراض به اقدامات رژیم صهیونیستی علیه اسیران تظاهرات کردند.

بر اساس این گزارش، از سوی دیگر 6 شهروند فلسطینی نیز روز گذشته (جمعه) در تظاهرات روز اسرا به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در کرانه باختری زخمی شدند.

از زمان اشغال کرانه باختری، شرق بیت المقدس و غزه در سال 1967میلادی توسط رژیم صهیونیستی، بیش از 800 هزار فلسطینی از سوی نظامیان این رژیم بازداشت شده و بیش از 60 نفر حین اسارت به شهادت رسیده اند.

فلسطینی ها از سال 1974میلادی روز 17 آوریل (28 فروردین) را برای بزرگداشت مقام اسرا و تجلیل از فداکاری های آن ها، روز اسرا نامگذاری کرده و به همین مناسبت هر سال در این روز در نقاط مختلف فلسطین تجمع کرده و بر ضرورت آزادی فوری اسرا تاکید می کنند.