کد خبر: ۸۱۷۱۸
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۰۶

سياسي: مقصر اتفاقات پرسپوليس من نيستم


  مديرعامل پيشين باشگاه پرسپوليس با بيان اينکه خودش را مقصر اتفاقات اين باشگاه نمي‌داند، گفت: به نظرم واگذاري سرخابي‌ها به بخش خصوصي به صورت يکجا، اشتباه است. درباره اينکه گفته مي‌شود هنوز براي خريد باشگاه پرسپوليس برنامه دارد، اظهار کرد: من تا اين لحظه براي خريد باشگاه پرسپوليس برنامه‌اي ندارم. اگر واگذاري باشگاه به صورت سهام و از طريق بورس بود، حتما چند سهم مي‌خريدم ولي براي خريد باشگاه به صورت يکجا برنامه‌اي ندارم.

وي تاکيد کرد: اعتقادم اين است که استقلال و پرسپوليس متعلق به حجم وسيعي از مردم است و بايد به صورت بورس عرضه شود نه اينکه يک عده خاص اين باشگاه را بخرند و با احساسات مردم بازي کنند.مديرعامل پيشين پرسپوليس خاطرنشان کرد: يک چيزهايي با ارزش است و فروشي نيست. باشگاه هم همينطور است. مگر ما چند باشگاه داريم که بعد از برد يا باختش، يک عده سکته يا غش کنند و اشک شوقشان در بيايد؟ نظر شخصي من اين است که باشگاه بايد در بورس عرضه شود و واگذاري به صورت يکجانبه به يک نفر اشتباه است.

سياسي ادامه داد: واگذاري پرسپوليس و استقلال به يک نفر، دو حالت بيشتر ندارد؛ يا اينکه يک عده از مشکلات باشگاه خبر دارند و بعد از خريد باشگاه، مي‌خواهند از آن استفاده‌هاي خاص ببرند.

 يک عده هم از مشکلات خبر ندارند و وقتي باشگاه را تحويل مي‌گيرند، مشکلات آنها را به زانو در مي‌آورد! استنباط من اين است که باشگاه فراتر از آن است که احساسات هواداران ميليوني آنرا به دست دو نفر بدهند.

وي همچنين گفت: درست است که وقتي يک نفر تيم را بخرد، درست و حسابي هزينه کند ولي نبايد فراموش کنيم که «گربه هيچ وقت براي رضاي خدا موش نمي‌گيرد.» ممکن است مشکلات پيش بيني نشده‌اي رخ بدهد و مالک هم زير آن مشکلات از بين برود! ولي وقتي باشگاه دست خود مردم باشد، ديگر کارها روي زمين نمي‌ماند.

مديرعامل پيشين باشگاه پرسپوليس درباره صحبت‌هاي امير عابديني که گفته بود با آزاد شدن سياسي ورق به يکباره برگشت، تاکيد کرد: بايد اين را از خود عابديني بپرسيد. اطلاعات من ناچيز است و نمي‌دانم عابديني درباره چه چيزي حرف زده است.

سياسي در پاسخ به اين سئوال که «آيا بعد از آزادي از زندان جلسه‌اي با مسئولان وزارت ورزش داشته است يا خير؟»، تصريح کرد: من فقط يکبار اميررضا خادم (معاون حقوقي وزارت ورزش) را ديدم و با وي صحبت‌هايي داشتم.

وي همچنين در خصوص اينکه آيا براي دريافت مطالباتش از باشگاه پرسپوليس و هزينه‌هاي شخصي که براي اين تيم انجام داده بود، کاري کرده است يا خير، گفت: براي هزينه کردنم در پرسپوليس بايد بگويم نه کسي ما را فريب داده و نه گول زده بود. من شرايط باشگاه را مي‌دانستم و به باشگاه کمک کردم.

اگر باشگاه به بخش خصوصي واگذار شود که اين هزينه‌ها ديده مي‌شود. اگر هم باشگاه به هر علتي فروش نرفت، موقع واگذاري به اسپانسر بعدي گنجانده مي‌شود. البته هنوز اطلاع ندارم که چقدر براي باشگاه هزينه کرده‌ام!

مديرعامل پيشين پرسپوليس درباره اينکه اين تيم در حال حاضر حتي خطر سقوط را هم احساس مي‌کند، گفت: اطمينان دارم که پرسپوليس امسال سقوط نمي‌کند. درست است به جايگاهي که لياقت پرسپوليس بود، نرسيديم ولي قطعا در ليگ مي‌مانيم.

سياسي در پاسخ به اين سئوال که چقدر خودش را در اتفاقات اين فصل مقصر مي‌داند، اظهار کرد: خودم را در اين اتفاقات مقصر نمي‌دانم. اينکه باشگاه در حال حاضر چه شرايطي دارد، اصلا ربطي به تصميمات آنروزهاي ما ندارد! ما براي تصميمات و اقداماتمان از جمله تغيير کادر فني دلايل خاص خودمان را داشتيم. نمي‌خواهم بگويم وضعيت فعلي پرسپوليس دسيسه دشمن بوده ولي خيلي‌ها دوست نداشتند موفقت پرسپوليس را ببينند و سعي مي‌کردند ايجاد دردسر کنند!

وي درباره اينکه آيا هنوز مديرعامل باشگاه هست يا خير، گفت: فعلا که آقاي نژادفلاح در باشگاه است و با اختيار مديرعامل کار مي‌کند. ايشان به جاهايي هم رسيده است. وقتي حضور من در يک مجموعه کمکي نمي‌کند و حتي ممکن است هارموني آنرا به هم بريزد، بهتر است نباشم. به هر حال نيت مهم است و نيت من هم خدمت به پرسپوليس است؛ چه در جايگاه يک هوادار و چه در جايگاه‌هاي ديگر.
*مهر