کد خبر: ۸۱۷۵۲
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۴۹۵

رسایی: در صورت قانع نشدن درباره عدم انتشار فکت شیت از روحانی سؤال می‌کنیم

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که از وزیر خارجه پیرامون عدم انتشار فکت شیت سؤال کردیم که در صورت قانع نشدن سؤال از آقای روحانی باید مطرح شود.
حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه)‌پارلمان طی تذکری شفاهی به عدم انتشار فکت شیت مذاکرات از سوی دولت و وزارت امور خارجه انتقاد کرد.

وی این سؤالات را مطرح کرد که 2 ساعت وقت 250 نماینده چقدر ارزش دارد؟ امضای 213 نماینده به چه میزان دارای ارزش است؟

نائب‌رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه غیرعلنی نمایندگان مجلس با وزیر امور خارجه و رئیس سازمان انرژی اتمی پیرامون مذاکرات هسته‌ای یادآور شد:‌دو هفته پیش آقای صالحی در همین مجلس گفت رهبر انقلاب تیم مذاکره کننده را به موظف به انتشار فکت شیت کرده‌اند که آقای ظریف نیز این موضوع را پذیرفت.

وی اضافه کرد: 2 روز بعد از جلسه غیرعلنی مجلس با آقایان ظریف و صالحی، مقام معظم رهبری در دیدار با مداحان مطالبه خود را علنی کرده و تاکید کردند که ما موضوع محرمانه نداریم و همین مسئله را نشانه‌ای برای همدلی و همزبانی دانسته‌اند.

رسایی با تاکید بر اینکه پس از گذشت 2 هفته دولت فکت شیت را منتشر نکرده است، گفت: اظهارات مقامات دولتی و تیم مذاکره کننده نشان می‌دهد که نمی‌خواهند فکت شیت را منتشر کنند.

وی اضافه کرد:‌آقای ظریف می‌گوید بعد از انجام توافق فکت شیت را منتشر می‌کنیم. حال من می‌پرسم اگر توافقی صورت نگرفته پس این همه خوشحالی و تبریک برای چه بود.

نماینده مردم تهران در مجلس به تاکیدات مقام معظم رهبری برای در جریان قرار گرفتن مردم از مذاکرات اشاره کرد و گفت: 213 نفر از نمایندگان طی بیانیه‌ای خواستار انتشار فکت شیت شدند،‌من نمی‌دانم مگر نظر نمایندگان مهم نیست که هیچ ترتیب اثری تاکنون داده نشده است.

وی این سؤال را از دولت و دستگاه دیپلماسی پرسید که چرا به مردم گفته نمی‌شود قرار است چه بدهیم و چه بگیریم؟ چرا به مردم نمی‌گویید تحریم‌ها چگونه و چه زمانی برداشته خواهد شد.

نائب‌رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در پایان تذکر خود تاکید کرد: در این باره از آقای ظریف سؤال کردیم که اگر قانع نشویم، سؤال از روحانی باید مطرح شود.

منبع: فارس