کد خبر: ۸۱۷۵۷
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۱۳

تفاوت آشکار در حرف هاي افشارزاده و سرمربي استقلال/ چرا قلعه نويي حرفش را عوض کرد؟

 امير قلعه نويي سرمربي استقلال که تا پيش از بازي تساوي مقابل ملوان، هيچگاه نگفته بود باشگاه بازيکنان مورد نظرش را نگرفته، به ناگهان از اين موضوع حرف زد و گفت باشگاه خواسته هايش را برآورده نکرده است.به نظر مي رسد به زودي بحث بين بهرام افشارزاده و امير قلعه نويي بر سر اجراي خواسته هاي سرمربي، بالا مي گيرد. استقلال در ابتداي فصل اغلب بازيکنان نامي خود از جمله آندو، بيک زاده، خسرو حيدري و اميرحسين صادقي را حفظ کرد و چهره هايي چون اميد ابراهيمي، فروزان، ميلاد فخرالديني، جاسم کرار، سجاد شهباززاده و... را خريد.

 از همان روزهاي اول فصل امير قلعه نويي گفت که استقلال 93 با استقلال 92 فرق دارد و بارها، حتي با وجود شکست تيمش، از قهرماني در ليگ برتر حرف زد. قلعه نويي حتي در نيم فصل، يک معادله براي قهرماني استقلال جور کرد و گفت استقلال 4 هفته قبل از پايان ليگ قهرمان مي شود: «جبران 5 امتياز در ادامه ليگ کار سختي نيست و اگر اشتباهات نيم فصل اول را تکرار نکنيد،4 هفته پيش از پايان فصل قهرماني را جشن مي گيريد.» اما وعده قلعه نويي که آن زمان قهرماني استقلال پس از بازي ملوان بود، مترادف شد با از دست دادن قهرماني!

پس از اين مسابقه بود که امير قلعه نويي بحث تازه اي به راه انداخت و به نوعي از ضعف باشگاه براي خريد بازيکنان مورد نظرش در نيم فصل خبر داد. او گفت: «من نيم فصل به باشگاه يک ليست دادم و بازيکناني مثل محسن مسلمان و کاوه رضايي را مي خواستم ولي وقتي پول نبوده چکار کنم؟ بروم خانه ام را بفروشم؟ مثل آن آقايي که در بوشهر خانه اش را فروخت؟ اسپانسر باشگاه از روزي که مقرر کردند استقلال و پرسپوليس به فروش برسد هيچ پولي به ما نداده است.»

امير قلعه نويي در حالي اين حرف ها را پس از بازي ملوان به زبان آورد که خبرنگاران و هواداران به ياد دارند او روز دهم بهمن ماه سال 93 و پيش از اولين بازي استقلال در نيم فصل دوم مقابل سپاهان، اتفاقا از خريدهاي نيم فصل ابراز رضايت کرده بود. او در اين مصاحبه گفت: «خريدهاي بسيار خوبي داشتيم. اگر مي‌توانستيم محسن مسلمان را جذب کنيم و فشار را از روي کرار جاسم کمتر کنيم خيلي بهتر مي‌شد اما اکنون هم از خريدهايمان راضي هستيم. رضا عنايتي، ميلاد نوري، ميلاد سليمان فلاح، خريدهاي بسيار خوبي بودند و وحيد (طالب‌لو) هم به جمع خانواده خودش برگشته است. اگر بتوانيم يک هافبک طراح هم جذب کنيم مطمئنا به آينده خوشبين‌تر خواهيم بود.»

آن روز قلعه نويي حرفي از ضعف باشگاه به زبان نياورد و کسي هم نشنيد که او گفته باشد چرا کاوه رضايي جذب نشده است. از طرفي، سرمربي استقلال با همين مهره ها بارها و بارها در طول فصل قول قهرماني استقلال را داد و گفت قطعا جام به آنها مي رسد. اظهارات تازه قلعه نويي در چند ساعت گذشته باعث شده تا بحثي در رسانه ها به وجود بيايد؛ بحثي که يک سوي آن امير قلعه نويي است و در سوي ديگر بهرام افشارزاده. مديرعامل استقلال که پس از بازي ملوان اشاره اي به حرف هاي قلعه نويي نکرده بود، صبح روز يکشنبه در مصاحبه اي گفت: «ما امکاناتي را که آقاي قلعه‌نويي مي‌خواست به صورت کامل در اختيار او قرار داديم که در نيم‌فصل اول و چه در ابتداي فصل همه چيز را مکتوب از او گرفته‌ايم.

فکر مي‌کنم کسي نتواند بگويد باشگاه کوتاهي کرده است. وقتي ما در سيزده بازي جلو هستيم اما در نيمه دوم بعد از دقيقه 65 نتيجه را واگذار مي کنيم بايد آسيب شناسي شود. من چند بار با ايشان درباره حضور يک روانشناس و بدنساز در کادر تيم صحبت کردم اما ايشان قبول نکردند و متاسفانه روز به روز شاهد افول تيم هستيم.» او اضافه کرد: «من و هيات مديره تمام و کمال به وظايف خود در اين زمينه عمل کرديم.» اما ساعاتي پس از اين اظهارات امير قلعه نويي در تمرين استقلال سريعا بدين شکل پاسخ مديرعامل باشگاهش را داد: «مگر من بدم مي‌آيد که بازيکن خوب بگيريم. باشگاه مشکل مالي دارد و دليل آن بحث واگذاري است. پولي در باشگاه نيست و با وجود تلاش‌هاي افشارزاده و هيات مديره خيلي از مشکلات هم‌چنان پا برجاست. با اين حال ما با چنگ و دندان سعي کرده‌ايم تيم را حفظ کنيم و اين نکته به نظرم خيلي ارزشمند است.»

اين تفاوت آشکار در حرف هاي قلعه نويي و بهرام افشارزاده احتمالا در پايان فصل ادامه دار خواهد بود و بهانه اي مي شود بر نتايج ضعيف استقلال در فصل جاري. اين وسط هواداران مي مانند و دو فصل از دست رفته، آن هم با دو تيم پرستاره....

*خبرآنلاين