کد خبر: ۸۱۷۵۸
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۱۸

ادعای روزنامه صهيونيستي: اس 300 ايران را براي حمله در منطقه جسور مي کند

 روزنامه صهيونيستي تايمز آو نوشت يک مقام نظامي اسرائيلي گفت موشک هاي دفاع هوايي پيشرفته که مسکو قصد دارد براي تهران ارسال کند چالشي براي اسرائيل محسوب مي شود.

به نوشته شماره امروز اين روزنامه اسرائيلي در اينترنت، عاموس گيلاد، رئيس بخش امنيت سياسي وزارت جنگ اسرائيل روز شنبه گفت سامانه موشکي اس سيصد که قرار است تهران به زودي از روسيه تحويل بگيرد يک سلاح دفاعي نيست بلکه تهاجمي است و ايران را به تهاجم در منطقه جسور مي کند.

وي همچنين گفت اين سامانه که روسيه اعلام کرده است به ايران خواهد داد چالشي براي اسرائيل است.

مقامات اسرائيلي و آمريکايي گفته اند براي جلوگيري از دستيابي ايران به سلاح هسته اي گزينه نظامي همچنان روز ميز است اما سامانه هاي دفاع هوايي پيشرفته تر اين حمله را به عنوان آخرين راه براي خنثي کردن برنامه هسته اي ايران دشوار مي کند.

اسرائيل همچنين نگران است که ايران اين سامانه هاي دفاع موشکي را به سوريه يا حزب الله بدهد و سلطه هوايي اسرائيل بر سوريه و لبنان را تضعيف کند.

اين سخنان در واقع واکنشي به اظهارات ولاديمير پوتين، رئيس جمهور روسيه است که اوايل اين هفته در تماس تلفني با بنيامين نتانياهو، نخست وزير اسرائيل بيان کرد. پوتين در پاسخ به اعتراض بنيامين نتانياهو به لغو ممنوعيت فروش اس سيصد به تهران گفته بود اس سيصد فقط اهداف دفاعي دارد و تهديدي براي امنيت اسرائيل نيست.