کد خبر: ۸۱۷۷۱
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۵۶

شرايط تسهيلات نظام وظيفه براي دانش‌آموختگان برتر

 بنياد ملّي نخبگان به منظور پشتيباني از فعاليت‌‌هاي تخصصي دانش‌آموختگان‌برترِ دانشگاه‌ها و مؤسسه‌‌هاي آموزش عالي و پژوهشي‌کشور که به فعاليت‌‌هاي فناورانه اشتغال دارند، تسهيلات نظام‌ وظيفۀ تخصصي مي دهد.

بنياد ملّي نخبگان به منظور پشتيباني از فعاليت‌‌هاي تخصصي دانش‌آموختگان‌برترِ دانشگاه‌ها و مؤسسه‌‌هاي آموزش عالي و پژوهشي‌کشور که به فعاليت‌‌هاي فنّاورانه اشتغال دارند، تسهيلات نظام‌ وظيفۀ تخصصي را در نظر گرفته است.

شرايط اعطاي تسهيلات نظام وظيفه براي دانش‌آموختگان ‌برتر فناور به شرح زير است:

متقاضي بايد دانش‌آموختۀ دورۀ کارشناسي‌ارشد يا دکتري تخصصي از يکي از دانشگاه‌‌ها و مؤسسات آموزش عالي و پژوهش مورد تأييد وزارت علوم، وزارت بهداشت يا شوراي عالي انقلاب فرهنگي باشد و از زمان دانش‌‌آموختگي‌‌اش بيش از سه سال نگذشته باشد.

يادآوري: دانشجويان دورۀ دکتري تخصصي که از پيشنهاد رسالۀ دکتري خود با موفقيت دفاع کرده‌اند، نيز مي‌‌توانند از اين تسهيلات بهره‌مند شوند.

شرط لازم: دانش‌آموخته بايد در يکي از شرکت‌هاي دانش‌بنيانِ مورد تأييد معاونت علمي و فنّاوري به مدت دست کم شش ماه (بر اساس فهرست بيمۀ شرکت) به طور تمام‌وقت به فعاليت مشغول بوده باشد.

شرط کافي: متقاضي بايد حائز بيشترين امتياز فعاليت‌‌هاي نخبگاني (شامل فعاليت‌هاي فنّاورانه، پژوهشي و آموزشي) بر اساس معيارهاي بنياد در ميان متقاضيان باشد.

يادآوري: اطلاعات هر يک از فعاليت­‌ها بايد به طور دقيق در سامانۀ اطلاعاتي بنياد بارگذاري شود.

شرکت‌هاي دانش‌بنيان بر اساس سابقۀ فعاليت و اظهارنامۀ مالياتي خود مي­‌توانند از تسهيلات اين موضوع براي کارکنان خود بهره‌مند شوند.

معرفي اوليۀ متقاضيان مشمول، بر عهدۀ شرکت متبوع آنان و تکميل و بارگذاري اطلاعات شخصي بر عهدۀ متقاضي است.
*مهر