کد خبر: ۸۱۷۸۱
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۷۴

وزير دفاع عراق: بهاي کامل خريد سلاح از تهران را مي‌پردازيم

  وزير دفاع عراق که به همراه هيئتي عالي‌رتبه از عراق در آمريکا به سر مي‌برد گفت عراق تجهيزات پشتيباني ارتش خود را از ايران وارد مي‌کند و در مقابل واردات اين تجهيزات بهاي کامل آن را مي‌پردازد.

«خالد عبيدي» وزير دفاع عراق گفت: هيئت عراقي به طرف آمريکايي ابلاغ کرد که عراق در حالت جنگي قرار دارد و دولت نياز مبرم به دستيابي به سلاح دارد.

براساس اين گزارش، «عبيدي» از همه کشورهايي که تمايل دارند به عراق کمک کنند و نه فقط آمريکا خواست تا عراق را به سلاح‌ مورد نياز تجهيز کنند.

وزير دفاع عراق که با يکي از شبکه‌هاي تلويزيوني واشنگتن مصاحبه مي‌کرد، افزود: عراق براي تجهيز خود به سلاح کشورهايي همچون چين، کره جنوبي و چک را مدنظر دارد.

وي در پاسخ به اين سوال که آيا عراق آمادگي دارد به واردات سلاح از ايران ادامه دهد يا خير، گفت: عراق تجهيزات پشتيباني ارتش خود را از ايران وارد مي‌کند. عراق در مقابل واردات اين سلاح از ايران بهاي کامل آن را مي‌پردازد.

هيئتي رسمي از عراق به رياست «حيدر العبادي» فرمانده کل نيروهاي مسلح عراق و «خالد عبيدي» وزير دفاع، «هوشيار زيباري» وزير دارايي، «عادل عبدالمهدي» وزير نفت و «حسين شهرستاني» وزير آموزش عالي دو روز پيش براي ديدار از آمريکا و گفت‌وگو با مقام‌هاي اين کشور وارد واشنگتن شدند.
*آنا