کد خبر: ۸۱۷۹۹
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۸۸

غرق شدن 700 پناهجو در آبهاي جنوب ايتاليا

  در پي واژگوني يک قايق حامل مهاجران غيرقانوني در درياي مديترانه، حدود هفتصد تن غرق شدند که پس از جنگ دوم جهاني اين تعداد بي سابقه است.

به گزارش خبرگزاري رسمي ايتاليا (آنسا)، اين حادثه در کانال سيسيل در آب هاي جنوب ايتاليا و در 60 مايلي شمال ليبي بوقوع پيوست که طي آن يک قايق فرسوده با هفتصد سرنشين واژگون شد و اين نگراني وجود دارد که همه آنها جان خود را از دست داده باشند.

گارد ساحلي ايتاليا با دريافت پيام کمک از اين قايق، بلافاصله يک کشتي باري پرتغالي را که نزديک موقعيت جغرافيايي اين حادثه قرار داشت، به سوي آن هدايت کرد و موجب نجات جان 28 نفر از سرنشينان شد.

همچنين عمليات بزرگ و گسترده اي توسط گارد ساحلي ايتاليا با استفاده از بالگرد و هواپيماي نجات و بکارگيري کشتي هاي باري در منطقه جريان دارد ولي تاکنون تنها 24 جسد يافت شده است.

'کارلوتا سامي' سخنگوي آژانس پناهندگان سازمان ملل گفت: نياز به ايجاد يک عمليات اروپايي براي مقابله با اين پديده است. اگر تعداد قربانيان اين حادثه تاييد شود؛ شمار مرگ و مير مهاجران غيرقانوني در ده روز اخير به بيش از يک هزار نفر مي رسد.

تنها طي هفته گذشته بيش از 11 هزار مهاجر غيرقانوني از راه دريا به ايتاليا مهاجرت کرده و اين کشور را با مشکلات فراواني مواجه ساخته اند.

آژانس پناهندگان سازمان ملل اعلام کرد درياي مديترانه تبديل به مرگبارترين مسير مهاجرت هاي غير قانوني در جهان شده است و در سال گذشته ميلادي، بيش از سه هزار پناهجو در اين دريا جان خود را از دست داده اند.

جنگ در ليبي، اوکراين، سوريه و عراق باعث شده تا اروپا هدف اصلي موج مهاجرت هاي جديد از راه درياي مديترانه شود و تقريبا 80 درصد از اين مهاجرت ها، از سواحل ليبي به سوي ايتاليا و مالت صورت گرفته است.
*ايرنا