کد خبر: ۸۱۸۱۱
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۱۹

خبرنگار اسراییلی جنتي را به مجلس کشاند

 عضو کميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي از حضور وزير ارشاد در کميسيون فرهنگي و پاسخ به برخي سوالات نمايندگان مجلس در روز سه‌شنبه اول ارديبهشت ماه خبر داد.

جت الاسلام سيد علي طاهري عضو کميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با خبرنگار فارس پيرامون جلسه روز سه شنبه و حضور علي جنتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در کميسيون فرهنگي براي پاسخ به برخي سوالات اظهار داشت: وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي روز سه شنبه از ساعت 14 به سوالات برخي نمايندگان در مجلس پاسخ خواهد داد.

وي در ادامه در پاسخ به اينکه محور سوالات مشخص شده و آيا درباره حضور خبرنگار رژيم صهيونيستي هم مواردي پرسيده خواهد شد، گفت: معمولا سوالات نمايندگان همان روز مشخص مي‌شود، البته در حاشيه اين حضور هم قرار است آقاي جنتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي به موارد ديگري هم پاسخ دهند، بر اين اساس جلسه اصلي از ساعت 14 آغاز خواهد شد، اما به دليل توضيح پيرامون پاره‌اي از موضوعات، ايشان از ساعت 13:30 به کميسيون مي‌آيند.

حجت‌الاسلام طاهري تصريح کرد: بحثي که بايد براي کميسيون فرهنگي مشخص شود، موضوع حضور خبرنگار رژيم صهيونيستي در ايام نوروز در ايران است. اين خبرنگار پس از عزيمت به کشورش گزارش هايي را منتشر کرده است.

اما ارشاد عنوان مي‌کند که وي خبرنگار نبوده و گردشگر است و از سويي سازمان گردشگري هم عنوان مي‌کند مشخصات اين فرد به عنوان خبرنگار درج شده، از اين رو براي مشخص شدن موضوع هم آقاي علي جنتي وزير ارشاد و هم آقاي مسعود سلطاني‌فر رئيس سازمان گردشگري سه شنبه به مجلس مي آيند.

عضو کميسيون فرهنگي مجلس پيرامون اينکه محور ديگر سوالات که احتمالا به آن پرداخته خواهد شد مجوز برخي فيلم‌هاي سينمايي است، گفت: اين روزها شاهد مجوز برخي فيلم‌هاي سينمايي هستيم که در پرده سينما هم به نمايش در مي آيد، اين فيلم‌ها بعضا اعتراض متدينين و نيروهاي ارزشي را در پي دارد، البته با توجه به اينکه براي مجوز فيلم به ارشاد بارها تذکر داده شده از اين رو مجوز بايد به آثاري اعطا شود که ارزش‌ها را ترويج مي‌کند و همخواني با راهبرد نظام داشته باشد و نبايد آثار مروج سياه نمايي باشد، بر اين اساس برخي فيلم‌هاي ضعيف هستند که محتواي خوبي ندارند، اين هم موضوع ديگر مورد سوال خواهد بود.

*فارس