کد خبر: ۸۱۸۸۵
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۴۷

سي ان ان: مهمترين اختلاف در مذاکرات هسته اي نحوه لغو تحريم هاي ايران است

  سي ان ان تاکيد کرد : مهمترين اختلاف در مذاکرات هسته اي نحوه لغو تحريمهاي ايران است.

به گزارش شبکه تلويزيوني سي ان ان ، سانلين سرفتي خبرنگار اين شبکه در واشنگتن درباره مذاکرات هسته اي ايران گفت : دور بعدي گفتگوهاي هسته اي ايران به زودي در وين شروع مي شود. در حاليکه مذاکره کنندگان دوباره گردهم مي آيند، بزرگترين نگراني درباره تحريمهاست و اينکه چه زماني تحريمها برداشته خواهد شد و اگر ايران مفاد توافقنامه را نقض کند، تحريمها چگونه مي تواند دوباره به جاي اول خود برگردد.

بخشي از نگرانيها مربوط به تفاسير دوگانه و متفاوتي است که از توافق چارچوب مي شود. ايران مي گويد تحريمها بايد فورا برداشته شود اما آمريکا درست عکس اين را مي گويد و معتقد است تحريمها به تدريج و گام به گام برداشته خواهد شد و متناسب با عمل ايران به توافق حذف خواهد شد.

رئيس جمهور آمريکا سعي کرده است اختلاف تفاسير درباره جدول زماني حذف تحريمها را کم اهميت نشان دهد و او بيشتر روي خاصيت بازگشت پذير بودن تحريمها تمرکز دارد. باب کورکر سناتور جمهوريخواه نيز روي تصويب طرحي در کنگره اصرار دارد که اين اختيار را به کنگره مي دهد بر توافق هسته اي ايران نظارت و آن را تاييد يا رد کند. او معتقد است آمريکا بيش از حد به ايران امتياز داده است و تحريمها بايد مرحله به مرحله برداشته شود.

بنابراين مي بينيم کمبود اعتماد متقابل همچنان مشکلي اساسي در اين قضيه است. گزارشها حاکيست آيت الله خامنه اي رهبر معظم ايران در سخناني براي فرماندهان نظامي خود حرفهاي آمريکا را درباره تسليحات هسته اي ايران، افسانه خواند و گفت آمريکا مي خواهد با اين افسانه ها و داستانهاي جعلي ايران را تهديد جلوه دهد.