کد خبر: ۸۱۸۸۹
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۰۵۳

علت دستگيري سياسي از زبان خودش/ به گذشته برگرديم باز هم دايي را برکنار مي‌کنم!

 مديرعامل باشگاه پرسپوليس تاکيد کرد که اگر به گذشته برگردد باز هم علي دايي را از سرمربيگري پرسپوليس برکنار مي‌کند.

حميدرضا سياسي درباره حضورش در باشگاه پرسپوليس گفت: من به صورت موقت اينجا هستم و در جلسه اخير هيئت مديره استعفاي خود را تقديم اعضا کردم و قرار شد مجمع در خصوص آينده من در باشگاه پرسپوليس تصميم نهايي را بگيرد. هر دستوري که آنها صادر کنند براي من قابل احترام است.

وي در پاسخ به اين سوال که آيا به دنبال اين است که مديرعامل پرسپوليس بماند، عنوان کرد: قطعا من در مقام مديرعامل در باشگاه پرسپوليس به کارم ادامه نخواهم داد. در حال حاضر منتظر پاسخ مجمع هستم و تا هر زماني که آنها تعيين کنند در باشگاه به فعاليتم ادامه خواهم داد.

سياسي درباره اينکه به چه هدفي به باشگاه پرسپوليس آمده، توضيح داد: در نبود من مشکلاتي فراروي باشگاه قرار گرفت و حالا به باشگاه آمده‌ام تا آرامش در باشگاه حاکم شود. سعي مي‌کنم در مدت حضورم مفيد واقع شوم و حتي اگر لازم باشد کمک مالي هم به باشگاه خواهم کرد.

وي درباره اينکه تا چه زماني مي‌خواهد مديرعامل پرسپوليس بماند گفت: شايد نيم‌ساعت و شايد چند روز و چند ماه، به هر حال باشگاه در حال واگذاري است و تا آن موقع سعي مي‌کنم به هر نحوي که شده به باشگاه خدمت کنم.

مديرعامل باشگاه پرسپوليس درباره اينکه چه برنامه‌ريزي کوتاه‌مدتي براي باشگاه دارد، گفت: قبلا که به عنوان مديرعامل انتخاب شدم و پيش از آن در هيئت مديره با برنامه بلندمدت به باشگاه آمدم اما در حال حاضر زمان بسيار کم است و امکان تغييرات بنيادي وجود ندارد، فقط بايد به صورت موقت آرامش در باشگاه حاکم شود.

سياسي افزود: با هدف بزرگي به پرسپوليس آمدم و به دنبال موفقيت زيادي بوديم اما يکسري مشکلات به وجود آمد که امکان اين امر را فراهم نکرد. اکنون هم چه باشم چه نباشم هدفم خدمت به پرسپوليس است. به دنبال پست و مقام در باشگاه پرسپوليس نيستم و هرجا لازم باشد به عنوان خدمتکار هم به باشگاه خدمت خواهم کرد.

وي درباره اينکه گفته مي‌شود همچنان به باشگاه استقلال کمک مي‌کند، گفت: من در مقطعي که در زندان بودم به خودم هم نمي‌توانستم کمک کنم چه برسد به استقلال. پيش از آن هم کمک مالي به استقلال نکردم بلکه فقط يک شرکت به اين باشگاه معرفي کردم که اين شرکت اسپانسر باشگاه استقلال شد و خوشبختانه اين باشگاه مردمي با مشکلاتي که باشگاه پرسپوليس با آن دست و پنجه نرم مي‌کند روبه‌رو نيست. شرکتي که به باشگاه استقلال معرفي کردم کارش را خوب انجام داد.

سياسي درباره اينکه چرا نتوانست براي باشگاه پرسپوليس اسپانسر خوبي فراهم کند، گفت: اسپانسر باشگاه پرسپوليس را من انتخاب نکردم بلکه انتخاب شده بود. در واقع آنها کارشان را خوب انجام ندادند و اگر به موقع به باشگاه پول مي‌رساندند شايد خيلي از مشکلات به وجود نمي‌آمد.

وي در پاسخ به اين سوال که مقصر اصلي شرايط پرسپوليس را اسپانسر، رحيمي و يا فرد ديگري مي‌داند، گفت: وقتي باشگاه به موفقيتي مي‌رسد همه مجموعه در آن دخيل هستند و در صورت عدم موفقيت هم کل مجموعه دخيل‌اند. نبايد تمام تقصيرات را به گردن يک نفر انداخت. دنبال مقصر هم نبايد بود بلکه بايد دنبال اين بود که راهکاري براي حل مشکلات باشگاه پيدا کنيم.

سياسي در پاسخ به اين سوال که اگر به گذشته برگرديم باز هم تصميم به برکناري علي دايي مي‌گيرد يا نه، به تسنيم گفت: اگر به گذشته برگرديم و دايي با پرسپوليس همان نتايج را بگيرد قطعا من نيز همان تصميم را خواهم گرفت.

مديرعامل باشگاه پرسپوليس در خصوص اينکه آيا قبول دارد انتخاب حميد درخشان تصميم درستي از سوي او و هيئت مديره باشگاه پرسپوليس نبود، گفت: نه، من مخالف اين قضيه هستم، ما در آن مقطع انتخاب خوبي کرديم. هيئت مديره در آن مقطع شرايط را خيلي بررسي کرد و در وسط مسابقات نمي‌توانستيم به دنبال مربيان بزرگ برويم چرا که همه آنها مشغول به کار بودند. در بين گزينه‌هاي داخلي هم نمي‌گويم درخشان از همه ارجح‌تر بود اما گزينه مناسبي نسبت به بقيه مربياني بود که تيم نداشتند.

سياسي درباره اينکه آيا حميد درخشان گزينه موقت او بود يا نه، گفت: درخشان را به طور موقت انتخاب نکرديم، البته او اصلا حاشيه امني نداشت؛ با اين حال ما به اندازه کافي از درخشان حمايت کرديم و تا زماني که در باشگاه بودم او از حمايت من و هيئت مديره برخوردار بود.

وي در پاسخ به اين سوال که آيا قصد داشت در تعطيلات نيم‌فصل درخشان را برکنار کند، گفت: بعد از رفتن من به زندان خيلي عوامل باعث شد که تيم ضربه بخورد و در کسب نتايج ضعيف داخلي فقط درخشان مقصر نبود بلکه عوامل زيادي دست به دست داد تا اين شرايط پيش بيايد.

سياسي درباره اينکه گفته مي‌شود دستگيري او آن هم در مقطعي که باشگاه پرسپوليس در فصل نقل و انتقالات به او نياز داشت برنامه‌اي از پيش تعيين شده بود، گفت: نه، من چنين مسئله‌اي را قبول ندارم. به عقيده من آن اتفاق اگرچه در بدترين زمان ممکن رخ داد اما «فقط» مصادف شد با آغاز فصل نقل و انتقالات.

وي در مورد اينکه دقيقا به چه دليل بازداشت شد، اظهار داشت: دليل بازداشت من «انتقال منافع مال غير» بود اما در حين بازداشت مسائل امنيتي در خصوص سفرم به مادريد به پرونده‌ام اضافه شد و باعث شد که اين شرايط به وجود بيايد.

سياسي در مورد اينکه آيا فکر مي‌کند قطعا رفع اتهام خواهد شد، گفت: نه،‌هنوز از چيزي مطمئن نيستم، من دفاعيات خود را در دادگاه مطرح خواهم کرد و بايد ديد چه پيش مي‌آيد.

مديرعامل باشگاه پرسپوليس در پاسخ به اين سوال که اگر مجمع تصميم بگيرد که او به کارش ادامه دهد چه تصميمي خواهد گرفت، گفت: هر لحظه که مجمع تصميم‌گيري کند من يک ثانيه هم دريغ نخواهم کرد و تصميم آنها را اجرا مي‌کنم.

سياسي در خصوص اينکه او بيشتر انگيزه رفتن دارد يا ماندن در پرسپوليس عنوان کرد: مسلما انگيزه رفتن من بيشتر است، من دلايلي براي تصميم خود دارم.

وي در اين باره توضيح داد: در مورد من حساسيت خاصي وجود دارد، دستگيري قبلي من ضربه بزرگي به پرسپوليس وارد کرد و در يک لحظه اين باشگاه منابع مالي خود را از دست داد و مشکلات زيادي در فصل نقل و انتقالات براي تيم به وجود آمد. در حال حاضر هم اگر قرار باشد به کارم ادامه بدهم ممکن است هر لحظه اتفاقات قبل تکرار شود. در اين شرايط باشگاه را يک خطر بزرگ تهديد خواهد کرد.

مديرعامل باشگاه پرسپوليس درباره اينکه گفته مي‌شود او روز گذشته با نژادفلاح تماس گرفته تا به دفترش بيايد اما او نپذيرفته، به تسنيم گفت: من براي تماس گرفتن با نژادفلاح اقدام کردم اما گويا ايشان در دانشگاه بود.

سياسي درباره اينکه آيا تصور اينکه او و نژادفلاح با همکاري يکديگر در باشگاه پرسپوليس مشغول به کار شوند، گفت: آنچه مسلم است من موقتي هستم، حتي موقتي‌تر از نژادفلاح. هدف هر دوي ما اين است که به باشگاه پرسپوليس کمک کنيم و نظر من اين است که در شرايط فعلي بايد آرامش در باشگاه پرسپوليس حاکم باشد، حالا مهم نيست چه من روي کار باشم و چه نژادفلاح.

وي در پاسخ به اين سوال که در حال حاضر بازيکنان پرسپوليس سخت نگران دريافتي خود از باشگاه هستند، گفت: من ماندگار نيستم که بخواهم براي آينده برنامه‌ريزي کنم اما اگر نياز باشد پرداختي به بازيکنان خواهم داشت. تا زماني که هستم اين اتفاق رخ خواهد داد اما بعد از آن ديگر با من نيست.

مديرعامل باشگاه پرسپوليس در خصوص قرارداد برانکو ايوانکوويچ و اينکه باشگاه پرسپوليس به او پرداختي نداشته است، گفت: به هر حال برانکو با باشگاه قرارداد بسته و اگر قرار باشد من به کارم در اين باشگاه ادامه دهم به تعهداتي که باشگاه در قبال برانکو دارد عمل خواهيم کرد.

سياسي درباره اينکه مجمع چه زماني تکليف او را مشخص خواهد کرد و آيا درست است که او از حمايت خادم و وزير ورزش برخوردار است، به تسنيم گفت: امروز قرار است هيئت مديره استعفاي من را به مجمع اعلام کند اما نمي‌دانم آنها چه زماني پاسخ خواهند داد. درباره حمايت خادم و وزير هم بايد بگويم آنها به من لطف دارند اما مجمع شامل چند وزير مي‌شود و قرار نيست يک نفر در خصوص ماندن و يا رفتن من در پرسپوليس تصميم بگيرد.

*تسنيم