کد خبر: ۸۱۸۹۱
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۸۲

هراس آل سعود از وقوع عمليات احتمالي در خاک اين کشور

  منابع خبري گزارش دادند که آل سعود اين روزها هشدارهاي جدي از احتمال وقوع عمليات هاي مسلحانه دشوار در شهرهاي عربستان دريافت کرده است.

هفته نامه المنار فلسطين به نقل از برخي منابع آگاه و محافل امنيتي نوشت که احتمالا گروه‌هاي مسلح طي چند روز اخير براي ضربه زدن به ثبات و امنيت عربستان وارد خاک اين کشور شده اند.

بر اساس اين گزارش، اين گروه ها در واکنش به سياست هاي جنايتکارانه آل سعود و تجاوزگري آن عليه يمن که تا کنون بيش از يک هزار نفر را شهيد و سه هزار نفر را زخمي و خانه ها، ساختمان ها و مساجد را تخريب کرده است، وارد خاک عربستان شده اند تا عمليات هاي مسلحانه در شهرهاي اين کشور انجام دهند.

همچنين محافل امنيتي پيش بيني کرده اند در نتيجه سياست هاي رژيم کنوني عربستان که مردم کشورهاي عربي همگي آن را محکوم مي کنند، اين کشور شاهد دگرگوني عظيمي شود به گونه اي که پايه هاي رژيم صهيونيستي هم اکنون به شدت سست شده است و احتمال فروپاشي آن در نتيجه حمايت از تروريسم و ورود به جنگ عليه ملت هاي عربي، قوت گرفته است.

عربستان بعد از شکست تمام طرح‌ها و سياست‌هايش در يمن و به بهانه بازگرداندن مشروعيت عبدربه منصور هادي رئيس جمهور فراري يمن به رياض، به گزينه نظامي روي آورد و مناطق مختلف يمن را آماج حملات هوايي خود قرار داد، برخي کشورهايي که از نظر اقتصادي به کمک‌هاي عربستان نيازمند هستند، با عربستان در تجاوزات آشکار به يمن همراه شده‌اند. بحرين، قطر، کويت، امارات، مغرب، سودان، اردن و مصر از جمله کشورهايي هستند که در جنگ عليه يمن به عربستان پيوسته‌اند.

به گفته سخنگوي نيروهاي مسلح يمن، از آغاز تجاوز عربستان به يمن بيش از2500 از شهروندان يمني که بين آنها شمار زيادي زن و کودک ديده مي‌شوند، به شهادت رسيده‌اند. اين در حالي است که بسياري از زيرساخت‌هاي يمن نيز تخريب شده است و بر اساس اعلام دفتر هماهنگي امور انساني سازمان ملل از آغاز عمليات طوفان قاطعيت بيش از 150 هزار يمني آواره شدند.

جنايات آل سعود عليه مردم يمن در حالي تداوم دارد که شوراي امنيت سازمان ملل متحد چند روز قبل با تصويب قطعنامه 2216 شوراي امنيت درباره يمن ذيل فصل هفتم منشور ملل متحد، مجوز تداوم اين جنايات را داد.

*تسنيم