کد خبر: ۸۱۸۹۳
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۷۵
تعداد نظرات: ۱ نظر

پول کثيف را وارد فوتبال کرده‌اند

 مديرعامل پيشين استقلال در خصوص نشست پيشکسوتان اين باشگاه با افشارزاده، گفت: برخي‌ها مدعي شدند ما عليه قلعه‌نويي تجمع کرديم، در صورتي که اين‌گونه نبود و هدف نزديک‌ کردن افکار روشن و قلعه نويي بود.

کاظم اوليايي درباره جلسه روز يکشنبه با افشارزاده، خاطرنشان کرد: حسن روشن از پيشکسوتان باشگاه استقلال است که هم به خاطر عدم ساختار درست در فوتبال و هم مسائل فني، احساس مسئوليت مي‌کند و وارد اين حوزه مي‌شود. با اين حال دنياي امروز، دنياي تخصص بوده و در ساختار باشگاه، عوامل مختلف وجود دارد.

وي اضافه کرد: در فوتبال امروز مديريت ستادي، مالي، هواداري و ... عوامل مختلفي هستند که در باشگاه تعريف شده‌اند، اما اين مسائل در فوتبال ايران تعريف نشده و برخي دوستان به خود اجازه مي‌دهند از صفر تا صد باشگاه را مورد بررسي قرار داده و درباره آن اظهارنظر کنند که اين مفيد نيست. اگر بحث مالي، اداري و حتي فني داريم، بايد با کارشناسان آن صحبت کنيم.

مديرعامل اسبق باشگاه استقلال درباره ماهيت تشکيل اين جلسه، عنوان کرد: در مراسم مرحوم عارف قلي‌زاده، برخي دوستان از من خواستند که آيا آمادگي اين را دارم که نقطه نظرات حسن روشن را به قلعه‌نويي نزديک کنم که به همين خاطر روز گذشته به اتفاق افشارزاده و روشن تشکيل جلسه داديم که روشن نقدهايي داشت و قبل از اينکه افشارزاده جواب بدهد، من هم حرف خودم را زدم. در ادامه جلسه نيز منزوي و آتيلا حجازي به جمع ما اضافه شدند.

اوليايي گفت: چه هدف افشارزاده و چه هدف من اين بود که به حرف‌هاي روشن گوش داده شود و به او بگوييم که در يک حوزه بايد صحبت کند. من مثال زدم که از مهدوي‌کيا و هاشميان درباره مديريت باشگاه پرسيده بودند، اما آنها پاسخ دادند که اين موضوع در حوزه وظايف ما نيست و بهتر است از کارشناسان بپرسيم. اما در فوتبال ايران، بازيکنان و مربيان راجع به همه مسائل حرف مي‌زدند چون مثل مهدوي‌کيا و هاشميان در فوتبال حرفه‌اي نبودند.

وي به دخالت‌هاي کارلوس کي‌روش در مسائل مختلف فوتبال ايران اشاره کرد و افزود: کي‌روش از آنجا که باشگاه‌هاي ما ساختار خوبي ندارند، مي‌خواهد در همه مسائل دخالت کند. از نظر من باشگاه بايد يک کميته فني و يک مدير فني داشته باشد که مدير فني رابط بين سرمربي و کميته فني خواهد بود که اين حرف من را هم افشارزاده پذيرفت و هم روشن. با اين حال افشارزاده تاکيد کرد به خاطر کمبود وقت نتوانسته بوده اين کار را انجام دهد.

مديرعامل اسبق باشگاه استقلال با انتقاد از کي‌روش، گفت: اگر فدراسيون فوتبال قبلا يک کميته فني قوي داشت که سرمربي را انتخاب مي‌کرد، حالا کي‌روش آن ادبيات را به کار نمي‌برد که من گروگان فدراسيون هستم.

اين اظهارات در شأن ملت ايران نيست، چون ما تعامل خود با دنيا را ثابت کرده‌ايم و حرف‌هاي کي‌روش مي‌تواند وجهه بدي را در محافل بين‌المللي ايجاد کند.

اوليايي در جمع‌بندي نشست خود با افشارزاده و روشن، گفت: در مجموع به روشن گفتيم اگر نقدي داري، مکتوب به باشگاه استقلال ارائه کن. مطلب دوم اينکه حالا وقت ارزشيابي کادر فني استقلال نيست و افشارزاده نيز گفت اجازه دهيد اين چهار بازي تمام شود تا پس از آن در اين باره صحبت کنيم.

وي درباره اينکه گفته شده مخالفان قلعه‌نويي در اين نشست حضور داشته‌اند، تصريح کرد: من اين حرف را قبول ندارم. ما عليه قلعه‌نويي تجمع نکرده بوديم. نقدهايي وجود داشت و ما سعي کرديم آتش را در اين شرايط کم کنيم.

من براي حمايت از باشگاه استقلال در اين جلسه شرکت کرده‌ام. البته روشن انتقادات تند و تيزي داشت که افشارزاده نيز عنوان کرد اين حرف‌ها را قبلا نيز به اطلاع من رسانده‌اند. اصلاح ساختار و ايجاد شرايط مطلوب، ابزار مي‌خواهد و اجازه بدهيد تا در پايان فصل، عيب و حسن خودمان را به مردم بگوييم.

مديرعامل اسبق باشگاه استقلال در خصوص واگذاري باشگاه استقلال به بخش خصوصي، گفت: من حتي در اين جلسه گفتم موقعيت باشگاه در خطر است و مثل اين مي‌ماند که آن را بر سر چهارراه چوب مي‌زنند.

در سال ۱۳۴۷ اين باشگاه ثبت شرکت ملي شد و در سال ۱۳۵۲ نيز اساسنامه آن تغيير کرد ولي در ماهيت ملي بودن آن تغيير ايجاد نشد. اما حالا دارند چوب حراج به اين باشگاه ۷۰ ساله مي‌زنند.

من حتي شاهد هستم کارشناساني مي‌گويند که اين باشگاه را به نهادهاي دولتي واگذار کنيد. مگر دو بار پرسپوليس و يک بار استقلال به بخش‌هاي دولتي واگذار نشدند و آسيب فراوان نديدند؟ پس چرا اين حرف که مثلاً آن را به معاون اول رئيس‌جمهور يا وزارتخانه ديگر واگذار کنيد، مطرح مي‌شود.

اوليايي در ادامه عنوان کرد: اين همه از مديران سپاهان تعريف مي‌کنند اما يک نفر نمي‌گويد که چرا اين سپاهان با اين همه حرف و حديث حتي يک زمين اختصاصي ندارد و در زمين تمرين باشگاه ذوب‌آهن بازي خود را برگزار مي‌کند؟ سپاهان چرا نتوانسته بعد از اين همه سال، فکري به حال زمين نقش جهان کند؟ ما تا زماني که مثل ۵۰ سال پيش آماتوري فکر مي‌کنيم، شرايط بهتر نمي‌شود.

وي خاطر نشان کرد: هفت سال است طرح جامع باشگاه‌داري به مجلس ارائه شده که در مرحله اول تصويب شد اما پس از آن در مرکز پژوهش‌هاي مجلس خاک مي‌خورد. اما حالا صحبت از واگذاري اين دو باشگاه مي‌کنند. تا زماني که طرح جامع باشگاه‌داري تصويب نشود، شرايط همين است.

مديرعامل اسبق باشگاه استقلال با انتقاد از حضور برخي افراد در فوتبال، گفت: به نظر من فوتبال پتانسيل خودکفايي و درآمدزايي را دارد اما بايد راه حرفه‌اي و درست را در پيش گرفت. نه اينکه به جاي مسيري که کارشناسي شده، به دنبال مسير احساسي باشيم. مطمئن باشيد آنها که وارد فوتبال مي‌شوند، پول کثيف دارند که مي‌خواهند اينجا آن را پاکسازي کنند. ولي هر کسي خواسته در فوتبال پولشويي کند، اشتباه کرده است.

اوليايي در ادامه انتقادهايش يادآور شد: سرمايه‌دار عاقل نمي‌آيد با اين بلبشويي که در فوتبال به راه انداخته شده و مشکلاتي که مدام سازمان ليگ از عدم دريافت حق‌ پخش و اسپانسرها مطرح مي‌کند، سرمايه‌گذاري کنند. متاسفانه فوتبال با سرمايه سالم اداره نمي‌شود در حالي که ما پنج الگو در دنيا داريم که مي‌توانيم يکي از آنها را سرلوحه کار خود قرار دهيم.

وي تصريح کرد: متاسفانه مي‌گويند وزارت ورزش حق تيم‌داري ندارد اما در کنار آن وزارت نفت مي‌تواند پنج تيم را اداره کند يا باشگاه‌هاي نظامي، هزينه‌هاي نظامي را در راه فوتبال هزينه کرده‌اند. آيا اين دوگانگي نيست؟ اينکه نمي‌شود شب بخوابيم و صبح منتظر يک اتفاق بمانيم.

متاسفانه دوستان شب مي‌خوابند و صبح يک تصميم عجيب و غريب مي‌گيرند که طبق آن افرادي را وارد فوتبال مي‌کنند که زنداني مي‌شوند و جالب اينکه بعد از بيرون آمدن از زندان، مدام ادعاي مديريت در باشگاه را نيز مطرح مي‌کنند. اينها مشکلاتي است که فوتبال ما از آن رنج مي‌برد و کسي هم به دنبال پاکسازي آن نيست.

*مهر
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
0
0
پول کثیف همه جا وارد شده.