کد خبر: ۸۱۸۹۵
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۱۱۹

پوتین: اسرائیل به تلافی تحویل اس۳۰۰ به ایران، سلاح به اوکراین ندهد

اگر سران اسرائیل گزینه ارسال سلاح برای اوکراین را انتخاب کنند، تنها شاهد خونریزی بیشتری خواهیم شد ولی حتی تحویل این جنگ‌افزارها از سوی اسرائیل نیز چیزی را در اوکراین عوض نمی‌کند
در حالی که نخست‌وزیر اسرائیل، یکشنبه بار دیگر از تصمیم روسیه برای تحویل سامانه موشکی اس۳۰۰ به ایران به‌شدت انتقاد کرد، رئیس جمهوری روسیه نیز از اسرائیل خواست در فکر تلافی نباشد و جنگ‌افزار پیشرفته به ارتش اوکراین ندهد.

به گزارش پایگاه خبری «تیک»، بنیامین نتانیاهو یکشنبه ۳۰ فروردین در نشست دولت خود در بیت‌المقدس با بیان ناخشنودی عمیق از تصمیم ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، در زمینه لغو ممنوعیت فروش سامانه‌های موشکی اس–۳۰۰ به ایران، انجام این معامله را موجب «گستاخ‌تر شدن» و «افزایش روحیه تجاوزگری» ایران در منطقه نامید.

رئیس جمهوری روسیه هفته گذشته در دیدار با علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران که به مسکو سفر کرده بود، تصمیم مسکو را برای انجام معامله یادشده، پس از پنج سال تعلیق، اعلام کرد.

نتانیاهو در حالی دوباره یکشنبه از این تصمیم مسکو انتقاد کرد که خود در روزهای گذشته در دو تماس تلفنی با ولادیمیر پوتین، خواهان «بازنگری» در تصمیم روسیه شده اما پوتین تأکید کرده که تحویل این سامانه‌های موشکی به ایران، امنیت اسرائیل را به خطر نمی‌اندازد.

اما به گزارش روزنامه جروزالم‌پست، در همین حال، رئیس جمهوری روسیه شنبه ۲۹ فروردین از اسرائیل خواسته بود از فکر تلافی کردن از راه ارسال جنگ‌افزار مدرن به اوکراین منصرف شود.

پوتین شنبه گفته بود، «اگر سران اسرائیل گزینه ارسال سلاح برای اوکراین را انتخاب کنند، تنها شاهد خونریزی بیشتری خواهیم شد ولی حتی تحویل این جنگ‌افزارها از سوی اسرائیل نیز چیزی را در اوکراین عوض نمی‌کند».

رسانه‌های اسرائیل هفته گذشته خبر دادند که این کشور از مدتی پیش با درخواست برخی از جمهوری‌های شوروی پیشین، برای دریافت سلاح روبه‌رو بوده ولی پس از قطعیت تصمیم روسیه برای تحویل سامانه‌های اس۳۰۰ به ایران، اسرائیل اکنون احتمال تحویل جنگ‌افزار به ارتش اوکراین را بررسی می‌کند.