کد خبر: ۸۱۸۹۹
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۶۹

روايت مديرکل حراست از مذاکره با کي‌روش

  رضا حسني‌خو، مديرکل حراست وزارت ورزش که نماينده اين وزارت‌خانه در مذاکره با کي‌روش بود، بالاخره با اين مربي به توافق رسيد. با حضور او مشخص شد وزارت ورزش هم به ماندن سرمربي پرتغالي تيم ملي رضايت داده است. او طي جلساتي سعي کرد فدراسيون و کي‌روش را به يک تفاهم برساند. حسني‌خو در مورد قرارداد کي‌روش و مسائل پيراموني آن مباحثي را روشن کرد.

مشروح گفت‌وگو با مديرکل حراست وزارت ورزش در پي مي‌آيد:

* آقاي حسني‌خو، به عنوان سوال اول از اينجا شروع کنيم چه شد که وزير ورزش، شما را به عنوان نماينده وزارت در مذاکرات با کي‌روش انتخاب کرد؟
راستش را بخواهيد، خودم هم واقعا نمي‌دانم چرا دکتر گودرزي من را به عنوان نماينده انتخاب کردند.

* شايد در شما قدرتي براي مذاکره ديده‌اند... .
مذاکرات ما با کي‌روش مانند مذاکرات 1+5 با کشورمان بود؛ حساس و طولاني. ديديد که نزديک به هفت ساعت مذاکره داشتيم.

* به نظر مي‌رسيد وزارت ورزش با حضور اين مربي پرتغالي در راس کادر فني تيم ملي مخالف است اما به يک‌باره تغيير نظر داد. علت اين چرخش موضع چه بود؟
وزارت ورزش بعد از جلسات مشورتي‌اي که داشت، به اين جمع‌بندي رسيد که کي‌روش در تيم ملي باقي بماند. ما هم به همين دليل در جريان جلسات مختلف، تمام تلاش خود را کرديم تا با اين مربي به توافق برسيم.

* اين موضوع صحيح است که دولت موافق حضور کي‌روش در تيم ملي بود و به همين دليل وزارت مجبور شد با حضور او موافقت کند؟
من در اين‌باره چيزي نمي‌دانم و بايد از وزير سوال کرد اما به طورکل، دولت و وزارت‌خانه موافق ماندن ايشان هستند. ما همه تلاشمان را مي‌کنيم فضايي ايجاد کنيم تا کي‌روش بماند. فدراسيون فوتبال مکلف است شرايط را مهيا کند. وزارت‌خانه هم سعي مي‌کند تا جايي که مي‌تواند، امکانات را فراهم کند. خوشبختانه اين فضا فراهم شده که براي ماندن کي‌روش تلاش کنيم. ما همه تلاشمان را مي‌کنيم که اين اتفاق رخ دهد ولي در حد مقدوراتمان مي‌توانيم کار کنيم، نه بيشتر از آن.

* با اين حال، بعد از جلسه شما با کي‌روش و توافق با اين مربي، او باز هم صحبت از گروگان بودن در ايران کرد و از مشکلات حرف زد.
در مورد قرارداد کي‌روش سه يا چهار موضوع مهم وجود دارد؛ اولين موضوع ماليات اين مربي است. من به شدت مخالف اين هستم که ماليات اين مربي را فدراسيون بدهد اما با توجه به قراردادي که وجود دارد، فدراسيون اين قضيه را بر عهده گرفته است. آقاي کفاشيان در جلسه‌اي که حضور داشتيم قول دادند که مشکل به‌زودي حل و فصل شود.

حالا بايد ديد تا چه حدي کفاشيان توانسته اين مشکل را حل کند. موضوع بعدي بحث امکانات، سفرها و اردوها بود. طبق گفته کي‌روش، ۱۴ اردو براي تيم ملي احتياج است. او از ما خواست هم کمپ تيم ملي را بازسازي کنيم و هم سالن بدنسازي را. مسئله بعدي ۲۵ مسابقه‌اي بود که ايشان انتظار دارند برگزار شود. ما به او اعلام کرديم تا جايي که امکان دارد، سعي مي‌کنيم امکانات لازم را فراهم کنيم.

 اما به هرحال ايشان چهار سال در ايران بودند و بايد شرايط را هم در نظر بگيرند.امکان دارد ايده‌آل ايشان انجام نشود که اين موضوع نبايد باعث عصبانيت او شود. اگر هم به توفيقي در فوتبال رسيده‌ايم با همين امکانات بوده است. پس ايشان بايد با همين امکانات کار کند و با آن کنار بيايد.

* کفاشيان اعلام کرده وزارت ورزش قول داده از ما حمايت مالي کند. اين قضيه تا چه حدي صورت مي‌گيرد؟
همان طور که مي‌دانيد وزارت ورزش و کميته ملي المپيک هر ساله طبق بودجه‌اي که دارند، به فدراسيون‌ها کمک مالي مي‌کنند. ما هم به طور قطع اين کمک را به فدراسيون فوتبال خواهيم کرد. قرار است در بعضي موارد مانند مسائل ارزي و ماليات نيز کمک کنيم تا مشکلي براي فدراسيون به وجود نيايد.

* قرارداد با کي‌روش تا چه حدي با ايده‌آل‌هاي وزارت ورزش فاصله دارد؟
آن چيزي که مورد نظر وزارت ورزش است، اين است که کي‌روش در چارچوب قرارداد خود عمل کند و ديگر به کارهايي که در حوزه او نيست وارد نشود. در اين قرارداد هم همين‌گونه عمل کرديم.

* يکي از مباحث مهم، انتخاب سرپرست است. آيا به توافق رسيده‌ايد؟
سرپرست تيم ملي با توجه به کار حساسي که پيش رو دارد، بايد با توافق طرفين قرارداد انتخاب شود. در اين جلسه قرار شد رئيس فدراسيون فوتبال فردي را معرفي کند تا با يک توافق به عنوان سرپرست تيم ملي انتخاب شود. اين فرد به طور قطع با صلاحديد وزارت‌خانه سرپرست تيم ملي مي‌شود.

* دلالي کي‌روش مسئله ديگري بود که مطرح شد. شما وارد اين موضوع نمي‌شويد؟
بعضي از افراد صحبت‌هايي در مورد کي‌روش انجام دادند که ما قرار نيست بر اساس صحبت‌هايي که پايه و اساس ندارد قضاوت کنيم. من به کي‌روش حق مي‌دهم که از اين صحبت‌هاي نامربوط ناراحت شود.

*ايسنا