کد خبر: ۸۱۹۰۱
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۸۲۸
تعداد نظرات: ۲ نظر

بارزانی: توافق شده است که ایران در نبرد آزادسازی موصل حضور پیدا نکند

بارزانی البته در بخشی از سخنان خود گفت که ایران می‌تواند در مقام همسایه عراق به این کشور کمک کند اما باید نوعی توازن را با همسایگان خود حفظ کند.
در حالیکه نیروهای کرد و عراقی برای حمله نهایی به موصل و آزادسازی این شهر از دست نیروهای داعش آماده می‌شوند، رئیس اقلیم کردستان عراق گفت که ایران در این عملیات بزرگ نقشی نخواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری «تیک»، مسعود بارزانی، رئیس اقلیم خودمختار کردستان عراق، در گفت و گو با صدای آمریکا در عراق با اشاره به طرح ریزی برای عملیات مشترک نیروهای کرد و عراقی برای آزادسازی موصل گفت: «چنانکه با طرفین مربوط به این موضوع توافق کرده‌ایم، ایران در این عملیات حضور نخواهد داشت.»

طی ماههای گذشته، نیروهای ایران به طور آشکار در بسیج نیروهای شیعه عراقی و آماده‌سازی این نیروها برای حمله به نیروهای داعش در تکریت نقش داشتند.

مقامات ایران می‌گویند که نیروهای نظامی این کشور در پاسخ به درخواست کمک عراق و برای مشاوره و همکاری به عراق اعزام شده‌اند. پیش از آن نیز برخی از نیروهای کرد عراقی از کمک ایران به این نیروها برای مقابله با حملات داعش سخن گفته بودند.

بارزانی البته در بخشی از سخنان خود گفت که ایران می‌تواند در مقام همسایه عراق به این کشور کمک کند اما باید نوعی توازن را با همسایگان خود حفظ کند.


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
حافظ
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
11
81
عجب آدم نمک نشناسیه. تا همین چند ماه پیش از ترس داعش صداش در نمی اومدو نزدیک بود حکومتش رو بگذاره و بره . خبر نداره همین حالا هم که صداش در می آید به لطف همسایه بزرگش ایران و مردان و زنان دلیر کرده. بعضی ها چه حافظه ضعیفی دارن!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
43
19
اما باید نوعی توازن را با همسایگان خود حفظ کند.
راست ميگه