کد خبر: ۸۱۹۱۴
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۶۳

عراقچي: ادامه مذاکره آسان است اگر آن دست ها بگذارند

  سيد عباس عراقچي عضو ارشد تيم مذاکره کننده ايران مرحله تازه مذاکرات را آسان تر از گذشته ارزيابي کرد ولي گفت: مگر آنکه دست هايي که در کار است تا به هر شکل مذاکرات را از کار بيندازد، کار را سخت تر کند.

معاون وزير امور خارجه که روز دوشنبه در همايش بررسي ديدگاه منتقدان و موافقان مذاکرات هسته اي لوزان سخن مي گفت، افزود: احتمالا کار آسان تر از گذشته است اما سختي هاي خود را هم دارد. ممکن است طرف مقابل تغييراتي از خود نشان دهد يا دست هايي که در کار است تا به هر شکلي مذاکرات را از کار بيندازد کار را سخت تر کند .

وي يکي از اين نمونه ها را مصوبه تازه کنگره آمريکا ذکر کرد و گفت: آخرين مورد آن تلاش کنگره آمريکا براي ورود به مذاکرات است .

عراقچي اظهار داشت: اگر مذاکرات آنگونه اي بود که عده اي مي گويند؛ يعني سر ما کلاه رفته بود که ديگر لازم نبود کنگره به ميدان بيايد و بگويد تمام توافقات بايد به تصويب ما برسد.يا 47 سناتور به مقامات ما نامه بنويسند با اين مضمون که مواظب باشيد در مذاکره سرتان کلاه نرود.

عضو ارشد تيم مذاکره کننده هسته اي ايران تاکيد کرد: پس آنگونه نيست که بيان مي شود.البته هنوز به هيچ توافقي نرسيده ايم. بيانيه سوئيس مجموعه اي از راه حل هاست که بايد با همه جزييات، آن را مکتوب کنيم.

عراقچي گفت: هنوز به هيچ توافقي نرسيده ايم. ما فقط يک توافق آن هم در يک مرحله خواهيم داشت که اگر محقق بشود اواخر ماه ژوئن خواهد بود.

معاون وزير امور خارجه بيانيه سوئيس را ' مجموعه اي از راه حل ها' توصيف کرد و گفت: البته اين راه حل ها شاخص هاي ما در رسيدن به يک توافق خواهد بود.

همايش بررسي ديدگاه منتقدان و موافقان مذاکرات هسته اي لوزان به مدت يک روز در دانشکده علوم سياسي دانشکده علامه طباطبايي برپاست.

*ايرنا