کد خبر: ۸۱۹۲۱
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۵۷

بروجردي: دخالت کنگره آمريکا در مذاکرات پاسخ مجلس ايران را درپي دارد

  رئيس کميسيون امنيت‌ملي و سياست‌خارجي مجلس، با بيان اينکه کشورهاي اروپايي زير بار سنگ‌اندازي کنگره در مذاکرات نمي‌روند، گفت:‌ قطعا در صورت دخالت کنگره آمريکا در مذاکرات، مجلس هم اهرم لازم را براي ورود به صحنه به کار مي‌گيرد.

علاء‌الدين بروجردي در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره طرح اخير سناي آمريکا مبني بر نظارت بر توافق هسته‌اي، گفت: با توجه به شرايط اعلامي جمهوري اسلامي، اقدام مجلس آمريکا در جهت نقض توافق‌ها مي‌تواند بر نتيجه نهايي توافق هسته‌اي تأثير بازدارنده بگذارد.

نماينده مردم بروجرد در مجلس شوراي اسلامي، ادامه داد: به‌طور حتم ايران در راستاي فرمايشات رهبر معظم انقلاب و سياست‌هاي رسمي نظام به هيچ وجه اقدامي کمتر از رفع تمامي تحريم‌ها همزمان با توافق هسته‌اي را نمي‌پذيرد.

وي با اشاره به آينده توافق هسته‌اي با وجود رويکرد منفي کنگره آمريکا به اين موضوع، تصريح کرد: با توجه به نفوذ لابي صهيونيزم در کنگره و نظرات مخالفي که از ابتدا وجود داشت، آن‌ها به نوعي به‌دنبال توقف مذاکرات و توافق هسته‌اي هستند، ولي در هر صورت بايد منتظر مجموعه مذاکرات در ماه‌هاي آينده بود.

بروجردي با اشاره به رويکرد کشورهاي اروپايي عضو گروه 1+5 نسبت به اقدامات سنا و کنگره آمريکا، تصريح کرد: قطعا اين کشورها زير بار اقدامات مجالس آمريکا نمي‌روند، از طرف ديگر دولت آمريکا مسئول اقدامات نهادهاي اين کشور بوده و اين دولت بايد مشکلات داخلي خود را حل کند.

رئيس کميسيون امنيت‌ملي و سياست خارجي مجلس، با اعلام اينکه مجلس شوراي اسلامي با دقت اقدامات دولت و مجالس آمريکا را زير نظر دارد، گفت:‌ هم‌اکنون طرحي براي نظارت بر توافق هسته‌اي در مجلس وجود دارد که در صورت دخالت کنگره آمريکا در مذاکرات، مجلس هم اهرم لازم را براي ورود به صحنه به کار مي‌گيرد و در گذشته هم پارلمان ايران قدرت خود را در امور به اثبات رسانده است.