کد خبر: ۸۱۹۲۲
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۴۸

کفاشيان: براي ماليات کي‌روش چک مدت‌دار کشيده‌ايم

  رييس فدراسيون فوتبال ايران مي‌گويد که نگران جلسه اعضاي هيات رييسه با وزير ورزش و جوانان نيست. او هم‌چنين درباره انتشار قرارداد کي‌روش گفت که اين موضوع نياز به پيگيري ندارد.

علي کفاشيان پس از جلسه با رييس فدراسيون فوتبال تايلند که در محل کمپ تيم‌هاي ملي برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اين ديدار براي يک سري از بازي‌ها و همکاري دو طرفه انجام شد تا بتوانيم در انتخابات AFC با هم همکاري کنيم.

وي ادامه داد: اکثر فدراسيون‌ها در تب و تاب اين انتخابات هستند و جلسات مختلفي را برگزار مي‌کنند. ما نيز رايزني هاي خاصي را انجام داده‌ايم و رييس فدراسيون تايلند نيز به خاطر همين دليل به ايران آمده است.

کفاشيان با اشاره به اين که همکاري‌ها با تايلند از سال‌ها قبل مدنظر قرار گرفته است، گفت: معمولا بازي‌هاي دوستانه‌اي قبل از بازي‌هاي جام جهاني با آنها داشته‌ايم و در فوتبال بانوان نيز با آنها همکاري مي‌کنيم. همچنين در اردوهايي که در شرق آسيا برگزار مي‌شود، معمولا يک سفر هم به تايلند مي‌رويم که اين موضوع به ما کمک مي‌کند.

رييس فدراسيون فوتبال درباره انتخابات کنفدراسيون فوتبال آسيا ادامه داد: ما تلاش مي‌کنيم تا لابي‌هاي خود را افزايش دهيم و از اين طريق بتوانيم کرسي‌هاي بيشتري را در کنفدراسيون فوتبال آسيا داشته باشيم.

وي درباره امضاي تفاهم‌نامه با کشورهاي مختلف خاطرنشان کرد: تاکنون تفاهم‌نامه‌هايي را با برخي از کشورها داشته‌ايم که شامل همکاري‌هاي دو جانبه، برگزاري اردوها در دو کشور، بازي‌هاي دوستانه، حضور مربيان و مسائل آموزشي مي‌شود. ما علاقه‌منديم تا با کشورهاي بزرگ تفاهم‌نامه امضا کنيم و از آن طريق همکاري دو جانبه خوبي را با آن‌ها داشته باشيم.

کفاشيان همچنين به وضعيت تيم ملي فوتبال اشاره کرد و افزود: کي‌روش برنامه‌هاي خودش را تا جام جهاني ارائه کرده و جلساتي را با سازمان ليگ داشته و خواسته‌هاي خود را مطرح کرده است. کي‌روش پيگيري‌هاي لازم را در جهت برگزاري بازي‌هاي دوستانه انجام داده و ما هم بايد در مذاکراتي که با برخي کشورها براي برگزاري اين بازي دوستانه اعلام آمادگي کرده‌اند.

وي ادامه داد: به دليل روابط خوبي که با کشورهاي آسيايي داريم، گمان نمي‌کنم مشکلي براي برگزاري بازي دوستانه با آن‌ها داشته باشيم.

رييس فدراسيون فوتبال در پاسخ به اينکه از چه زماني تمرين‌هاي تيم ملي آغاز خواهد شد، افزود: به دليل اينکه چندين بازيکن ما لژيونر هستند به محض اينکه روزهاي فيفا‌ فرا برسند، تمرين‌هاي تيم ملي آغاز خواهد شد. فکر مي‌کنم خردادماه زمان آغاز تمرين‌هاي تيم ملي باشد.

کفاشيان در پايان به تلاش فدراسيون براي برگزاري بازي دوستانه با تيم ملي ازبکستان اشاره کرد و گفت: هنوز اين بازي قطعي نشده ما به دنبال اين هستيم که تفاهم‌نامه‌اي با ازبکستان امضا و همچنين زمان اعزام تيم ملي را به ترکمنستان مشخص کنيم.

کفاشيان با اشاره به خلاصه اتفاقاتي که در مورد کارلوس کي‌روش رخ داد، اظهار کرد: کي‌روش درخواست کرد که برود، چرا که معتقد بود از طرف وزارت ورزش و جوانان حمايت نمي‌شود و گفت قطعا مي‌خواهم بروم و ما هم به همين دليل اعلام کرديم که کي‌روش 80 درصد رفتني است اما پس از آن هيات رييسه اعلام کرد که کي‌روش بايد به کارش ادامه دهد و پس از جلساتي که با نماينده وزارت ورزش و جوانان برگزار شد و حمايت کامل وزارتخانه را ديد ما هم اعلام کرديم که کي‌روش 80 درصد خواهد ماند.

وي ادامه داد: هم اکنون هم ساماندهي براي ادامه کار را آغاز کرده و کي‌روش در تيم ملي ماندني است. او قرار نبود غرامتي بگيرد و قرار است در تيم ملي به کار خود ادامه دهد.

رييس فدراسيون فوتبال ايران درباره صحبت‌هاي محمود اسلاميان، سرپرست نايب رييس اول فدراسيون فوتبال در مورد کي‌روش گفت: شايد صحبت‌هاي تندي مطرح شده باشد اما اسلاميان نيز حامي کارلوس کي‌روش است و هرچند انتقاداتي هم دارد. وزارتخانه از عوامل نگه داشتن کي‌روش بود و چنين جلساتي هم در اين راستا برگزار شده است.

کفاشيان در پاسخ به اين سوال که آيا اين جلسه اسلاميان با وزير ورزش و جوانان در آستانه برگزاري مجمع فدراسيون فوتبال شائبه برانگيز است يا خير؟ گفت: من بايد اين موضوع را بپرسم اما از برگزاري جلسات هر يک از اعضاي هيات رييسه فدراسيون فوتبال با وزير ورزش و جوانان حمايت مي‌کنم.

وي همچنين در مورد اين که آيا پيگيري لازم را در مورد انتشار قرارداد کي‌روش انجام م يدهيد يا خير گفت: چه پيگيري؟ اين قرارداد هم همانند ساير قراردادها است و چيز محرمانه‌اي وجود ندارد.

کفاشيان درباره ماليات کي‌روش نيز خاطر نشان کرد: موضوع ماليات نيز حل خواهد شد و ما براي اولين بار چک مدت دار امضاء کرده‌ايم تا مساله مالياتي کي‌روش حل شود. ممنوع الخروج شدن کي‌روش برخورد خيلي خوبي نبود و ما اين مساله را حل خواهيم کرد.
*ايسنا