کد خبر: ۸۱۹۳۰
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۱۵۹

سريع ترن قطار الکترومغناطيسي دنيا+عکس



  بالاترين سرعتي که قطارهاي شناور الکترومغناطيسي ژاپن به آن دست پيدا کرده بودند 580 کيلومتر در ساعت بود که اکنون در آزمايش قطار جديد توسط خود آنها شکسته شده است و نويد سفرهاي سريع‌تري را براي سال 2027 داده است.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، قطارهاي سريع‌السير «بولت» به معني گلوله که از بيش از يک دهه قبل کار جابه‌جايي مسافران پرتعداد ژاپن بين شهر‌هاي اين کشور را برعهده دارند، در زمينه سرعت سفرهاي زميني پيشگامان جهان هستند و اين بار نيز شرکت راه‌آهن مرکزي ژاپن اعلام کرده در يکي از آزمايش‌هاي اين شرکت در منطقه ياماناشي، قطار جديد توانست به سرعت 585/5 کيلومتر بر ساعت دست پيدا کند.

اين قطار که حامل 29 مهندس شرکت راه‌آهن بود، رکورد تازه‌اي را ثبت کرد که حداکثر يک هفته دوام خواهد آورد زيرا شرکت قصد دارد هفته آينده آزمايشي براي دستيابي به سرعت 600 کيلومتر در ساعت ترتيب دهد.

خبر بد براي مسافران اين است که اين شرکت قرار نيست بيشينه سرعت‌هاي به‌دست آمده را در هنگام سرويس‌دهي اين قطارها ارائه دهد و در واقع سرعت در نظر گرفته شده براي جابه‌جايي مسافر 503 کيلومتر است که همين ميزان نيز زمان مسافرت ميان توکيو و ناگويا را به 40 دقيقه، يعني کمتر از نصف زمان فعلي با همين قطارها کاهش مي‌دهد.

شرکت ژاپني همچنين اعلام کرده است که طرحي براي صادرات اين فناوري دارد که نخستين مشتري احتمالي آن آمريکاست. براين ‌اساس قرار است يک خط قطار پرسرعت براي سفر بين نيويورک و واشنگتن دي‌سي احداث شود.

قطارهاي الکترو مغناطيسي پس از آغاز حرکت، با استفاده از قانون رانش دو قطب همنام در آهن‌ربا، از روي ريل جدا شده و با استفاده از يک بالشتک مغناطيسي و تغيير قطب‌هاي ريل در حين حرکت، بدون اصطکاک ريل‌ها حرکت مي‌کنند که موجب مي‌شود امکان دستيابي به سرعت‌هاي بسيار بالا را داشته باشند.
*آنا