کد خبر: ۸۱۹۳۲
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۲۵

حزب‌الله: مشکل عربستان با ما اين است که خريد و فروش نمي‌شويم

 معاون رئيس شوراي اجرايي حزب‌الله لبنان تاکيد کرد که حملات عربستان عليه يمن از چهره واقعي تکفيري‌هاي عربستاني و آمريکايي که ملت يمن و مدارس را هدف خود قرار داده‌اند، پرده برداشت.

به گزارش سايت اينترنتي النشره، نبيل قاووق، معاون شوراي اجرايي حزب‌الله لبنان گفت: حمله به يمن چهره واقعي تکفيري‌هايي که اين کشور را هدف خود قرار داده‌اند آشکار کرد و در مقرهاي متعلق به تکفيري‌ها اسلحه و اموالي که متعلق به عربستان بود، کشف شد.

هواپيماهاي عربستاني براي کمک به تکفيري‌ها براي آنها سلاح فرستادند و جنگنده‌هاي عربستاني براي جلوگيري از پيشروي‌هاي ملت يمن و حمايت از مواضع تکفيري‌ها، ارتش يمن را هدف قرار دادند. امري که نشان‌دهنده دست داشتن عربستان در فضاحت‌هاي رخ داده و حمايت از گروه‌هاي تروريستي همچون داعش است.

نبيل قاووق تصريح کرد: جنايات رخ داده توسط نظام عربستان در يمن حتي از جنايات اسرائيل در حق مردم فلسطين هم بيشتر است. اين جنايات عليه مردم يمن توسط کشوري رخ داده که خود را کشور خيرخواه و عدالت‌محور مي‌خواند.

وي افزود: آنچه که در واقع اتفاق افتاده نشان مي‌دهد که عربستان دشمن ملت يمن است و هدف عربستان از حمله و تجاوز به يمن همان اهدافي است که به خاطر آن آتش فتنه در عراق و سوريه شعله‌ور شده است و تمام اينها به اين معناست که عربستان در پي هدف قرار دادن هويت و جايگاه کشورهاي عربي است تا از اين طريق بتواند دايره سلطه خود را در منطقه گسترش دهد.

معاون رئيس شوراي اجرايي حزب‌الله لبنان در ادامه گفت: کساني که حمله به يمن را ترتيب دادند، نسبت به موضع حزب‌الله در اين باره و در محاسبات خود مرتکب اشتباه شدند و گمان کردند که ما مقابل اين حملات سکوت مي‌کنيم. آنها متوجه اين نشدند که ما از اين تهديدات نمي‌ترسيم.

وي افزود: عربستان شايد بتواند از طريق ثروت خود کشورهاي ديگر، شوراي امنيت، روسا، بزرگان و وزيران اين کشورها را بخرد، اما نمي‌تواند باعث سکوت حزب‌الله شود و شايد بتواند با پول خود سران و شخصيت‌هاي ديگر کشورهاي عربي را تهديد کند اما هرگز نمي‌تواند حزب‌الله و مقاومت را تهديد کند. مشکل عربستان با ما اين است که ما به آساني خريد و فروش نمي‌شويم و از اين تهديدات باکي نداريم. در واقع آنان از نقش و جايگاه حزب‌الله در معادلات منطقه هراس دارند و بيش از همه چيز از سخنان و اقدامات ناگهاني سيدحسن نصرالله، رهبر مقاومت وحشت دارند.

نبيل قاووق تاکيد کرد: حزب‌الله همواره مقابل عربستان و آمريکا که به يمن حمله کرده‌اند، فرياد مقاومت سر مي‌دهد و از کرامت و شهامت جهان عرب حمايت مي‌کند و در راه خدا و دفاع از دين فرياد دادخواهي سر مي‌دهد.

وي با بيان اينکه کجاست آن رسالت تاريخي، عربي و اسلامي گفت: جنايتکاران و مزدوران در نشست شرم‌الشيخ (نشست رهبران اتحاديه عرب) جمع شدند تا اينکه اراده و موضع واقعي کشورهاي عربي را از آنها سلب کنند، اما سخنان سيدحسن نصرالله، رهبر مقاومت حقيقت شرافت و آزادگي ملت عرب را بر تمام جهان آشکار کرد چراکه ملت عرب مقابل دشمن زورگو و ستمگر شجاع است و از هيچ چيز نمي‌ترسد.
*ايسنا