کد خبر: ۸۱۹۳۷
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۸۷

چرا نجف نژاد رئيس هيات مديره استقلال شد؟


 انتخاب مقداد نجف نژاد به عنوان رئيس جديد هيات مديره استقلال، مي تواند يک انتخاب استراتژيک باشد. صبح امروز هيات مديره باشگاه استقلال تشکيل جلسه داد و اعضاي آن ضمن موافقت با استعفاي کامران صاحب پناه، مقداد نجف نژاد را به عنوان رئيس جديد هيات مديره معرفي کردند. اين انتخاب براي آن هايي که با مناسبات باشگاه استقلال و وزارت ورزش آشنايي دارند، چندان هم عجيب نبود.

به گزارش خبرگزاري خبرآنلاين؛ مقداد نجف نژاد به عنوان رئيس فراکسيون ورزش مجلس شوراي اسلامي، از امروز که رئيس هيات مديره باشگاه استقلال شده مي تواند يکي از حاميان وزير ورزش در مجلس باشد. او البته پيش از اين هم عضو هيات مديره باشگاه بود اما در طول چند ماه گذشته، يا علاقه اي به حضور در نشست هاي هيات مديره نداشت يا به دليل مشغله کاري وقت نمي کرد در اين جلسات شرکت کند. هرچه که بود، او از عضويت در هيات مديره فقط نامش را يدک مي کشيد و فعاليت حضوري خاصي انجام نمي داد. اما حالا که رياست هيات مديره را برعهده گرفته، پيش بيني مي شود که فعال تر شود و در جلسات شرکت کند.

در حال حاضر همه مي دانند که وزير ورزش از جانب مجلس تحت فشار قرار دارد. يکي از کارهاي خوبي که وزير ورزش در دوره حضورش انجام داده، اين بوده که فعاليت نمايندگان مجلس در محافل مديريتي و تصميم ساز ورزش را رصد کرده و طبق آماري که خودش ارائه کرده، 155 نفر از نمايندگان مجلس در راس فدراسيون هاي ورزشي حضور دارند. محمود گودرزي شجاعت اين را داشت که اعلام کند تعداد قابل توجهي از نمايندگان در پست هايي قرار گرفته اند که اگر آن را ترک کنند، جوان هاي با انگيزه و مستعد مي توانند جايشان را پر کنند و آينده بهتري براي ورزش ايران رقم بزنند.

اما طبيعي بود که اين حرف گودرزي چندان براي نمايندگان مجلس خوشايند نباشد. به همين دليل آن ها واکنش نشان دادند و گفتند که گودرزي را به مجلس احضار مي کنند. همان روزها هادي حسيني نماينده مردم سوادکوه در مجلس در مصاحبه اي گفت: « آقاي هاشمي رئيس فدراسيون تيراندازي است و در هيات مديره ها، آقاي بيات نژاد در هيات مديره سايپا مشغول فعاليت است و در هيات رئيسه هاي فدراسيون هاي ورزشي آمار نماينده هاي مجلس به 10 نفر هم نمي رسد. در هيات هاي استاني آمار نمايندگان به 20 نفر نمي رسد و مابقي سمت هايي که به نمايندگان مجلس داده شده، سمت هاي سوري است که در واقع براي استفاده از برند نمايندگان مجلس به آن ها داده شده و اختيارات چنداني ندارند. به صحبت هاي وزير ورزش و جوانان در اين خصوص اعتراض کرده ام، زيرا او گفته اگر اين نمايندگان نباشند، جوان ها مي توانند در فدراسيون ها نان بخورند. حالا ما مي خواهيم او را به مجلس بکشانيم تا ببينيم چه ناني در اين فدراسيون ها وجود دارد که نمايندگان مي خورند و جوانان از آن محروم مانده اند.»

اما اين تنها مشکل گودرزي در مجلس نيست. او به دليل اتفاقات فينال ليگ برتر واليبال هم به مجلس فراخوانده شده بود. اين دومين مشکلي است که وزير دارد و شايد به همين دليل است که شايعه شده براي بالا رفتن قدرت نجف نژاد در مجلس، وزير ورزش تحت فشار بوده است. منتقدان حضور نجف نژاد معتقدند وزير ورزش به رئيس فراکسيون ورزش يک امتياز داده تا در مجلس مورد حمايت قرار بگيرد. گرچه از همين حالا مي توان پيش بيني کرد که وزير در پاسخ به اين شايعه، اعلام خواهد کرد که نقشي در اين انتخاب نداشته و اعضاي هيات مديره خودشان تصميم گرفته اند چه کسي رئيس باشد، اما به هر حال اين ابهام هم به قوت خود باقيست.