کد خبر: ۸۱۹۴۳
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۳۷

دروغ رويترز، اوضاع رمادي را متشنج کرد

  مشاور استاندار الانبار، خبرگزاري رويترز را به انتشار خبرهاي دروغ درباره اشغال مجتمع نهادهاي دولتي در رمادي به دست داعش، متهم کرد.

"حکمت سليمان" در گفتگو با شبکه عراقي "سومريه" گفت: برخي از رسانه هاي غربي، درباره حوادث استان الانبار، بزرگنمايي مي کنند. مثلا با وجود اينکه برخي از مناطق همچنان در کنترل نيروهاي ارتش عراق قرار دارد، خبرگزاري رويترز اخباري مبني بر اشغال آنها توسط داعش را منتشر مي کرد.

وي افزود: رويترز تاکنون چند بار خبر اشغال مجتمع نهادهاي دولتي در استان الانبار را منتشر کرده است، اين در حالي است که داعش از اين منطقه، کاملا دور است. برخي از سياستمداران در رسانه ها خبر افتادن مجتمع مذکور و مسجد جامع شهر به دست داعش را منتشر کرده اند. اين در حالي است که عناصر تروريستي داعش تاکنون وارد اين مناطق نشده اند.

مشاور استاندار الانبار خاطرنشان کرد: مناطق اطراف مجتمع نهادهاي دولتي و مسجد جامع رمادي در مرکز اين شهر، به طور کامل از سوي داعش به اشغال درنيامده اند و انتشار اين اخبار باعث نگراني و دستپاچگي نيروهاي نظامي در الانبار و آوارگي صدها شهروند از اين استان به بغداد شده است.

از سوي ديگر، "عبدالامير الخزرجي" معاون لشکر طلايي در الانبار ديروز اعلام کرده بود دو هنگ مبارزه با تروريسم با هدف تقويت نيروهاي موجود در رمادي وارد اين شهر شده اند و استحکامات و نيروهاي پشتيبان ديگر در راه رسيدن به اين شهر هستند.

"ناصر الفرطوسي" فرمانده گروه واکنش سريع نيز ديروز از رسيدن خودروهاي نظامي به شهر رمادي با هدف شرکت در عمليات پاکسازي اين شهر خبر داده و اعلام کرده بود نيروهاي آموزش ديده در زمينه جنگ خياباني نيز به شهر رمادي رسيده اند.
*العالم