کد خبر: ۸۱۹۵۲
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۸۷

آیةالله‌مکارم: انگار مجامع بین‌المللی مرده‌اند

 آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید با ابراز تاسف از جنایات آل سعود در یمن، گفت: اگر ذره ای از اسلام، غیرت عربی و وجدان بشری در وجود آل سعود بود، این جنایات را که فایده اش به نفع اسراییل و آمریکاست مرتکب نمی شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، وی روز دوشنبه در آغاز درس خارج خود در مسجد اعظم قم با اشاره به تجمع امروز طلاب و روحانیون در مدرسه فیضیه که به مناسبت محکومیت جنایات آل سعود در یمن برگزار می شود، افزود: حقیقت این است که جریاناتی که در یمن می گذرد؛ هیچ نامی جز جنون و قدرت بر آن نمی توان گذاشت.

آیت الله مکارم شیرازی اضافه کرد: برخی سران عرب به نام کشور های اسلامی دست به دست هم داده اند تا یک کشور اسلامی را ویران کنند و پشت سر آنها هم آمریکا و اسرائیل از آنان حمایت می کنند و همانطور که روز گذشته در اخبار آمد؛ بیش از یکصد بار بمب افکن های سعودی نقاط مختلف یمن را بمب باران کردند.

مجامع بین المللی مرده اند
وی با انتقاد از سکوت مجامع بین المللی در قبال جنایات آل سعود در یمن، خاطر نشان کرد: مجامع بین المللی چنان سکوت کرده اند که گویی مرده اند و چنانچه اگرکسی در گوشه ای از دنیا کلمه ای درباره اسراییل بگوید چه غوغایی به راه می اندازند؛ از این مراکز بین المللی باید قطع امید کرد آنها حافظان زر و زور هستند و دلار های نفتی در بین این ها تقسیم می شود.

وی افزود: از دبیرکل سازمان ملل تا نویسنده جراید و رسانه ها و دولت های مختلف حق سکوت می گیرند و چنین جنایات بی سابقه ای را انجام می دهند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه واقعا انسان وحشت می کند که درچه زمانی زندگی می کند، ابراز داشت: چند کشور محدود که از اسلام، بشریت و عربیت سهمی دارند؛ اعتراض می کنند و بقیه خاموش هستند؛ ولی دست انتقام پروردگار بیرون خواهد آمد و این جانیان را به خاک مذلت خواهند کشاند.

همواره بر سر سفره امام باقر(ع) هستیم
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک میلاد پر خیر و برکت امام محمد باقر(ع)، گفت: ما همواره بر سر سفره امام باقر و امام صادق(ع) نشسته ایم و هر روز از خرمن علم و دانش آنها بهره می بریم.

وی ابراز امیدواری کرد: خداوند سایشان را بر سر ما مستدام بدارد و بتوانیم ادامه دهنده برنامه هایشان و در آخرت مشمول شفاعت آنان باشیم.