کد خبر: ۸۲۰۰۱
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۳۲

اشعه تلفن همراه باعث تومورهای مغزی می شود؟

 یک متخصص مغز و اعصاب گفت: اشعه تلفن همراه هیچ تاثیری بر ایجاد تومورهای مغزی ندارد. عواملی از جمله رادیوتراپی، سابقه مثبت فامیلی و برخی بیماری‌ ها از جمله ایدز که دستگاه ایمنی بدن را ضعیف می‌ کنند، در شکل‌ گیری تومورهای مغزی تاثیرگذارند.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، دکتر بابک آزادنیا در تعریف تومورهای مغزی گفت: تومور یک واژه کلی است، چرا که مغز انسان از سلول‌ های فراوانی تشکیل شده و هرگاه سلول خارج از قوانین بدن و بیش از اندازه تکثیر یابد، تومور ایجاد می‌ شود.

وی تصریح کرد: سن و جنس افراد در ایجاد تومورهای مغزی تاثیر چندانی ندارد و ممکن است افراد در هر سن و جنسی دچار تومورهای مغزی شوند، اما یک تومور مغزی خاص با نام «مننژیوما» وجود دارد که بیشتر در زنان و در سنین بالای 50 سال دیده می‌ شود.

آزادنیا افزود: عواملی از جمله رادیوتراپی، سابقه مثبت فامیلی و برخی بیماری‌ ها از جمله ایدز که دستگاه ایمنی بدن را ضعیف می‌ کنند، در شکل‌ گیری تومورهای مغزی تاثیرگذارند.

وی درباره نشانه های تومورهای مغزی گفت: اندازه تومور و رشد آن در میزان ایجاد نشانه ها تاثیر بسیاری دارد، هر نوع سردرد همراه با اختلال در دید، اختلال حرکتی، استفراغ‌ های مقاوم به درمان و سردردهایی که با اختلال در خواب همراه است، نیازمند پیگیری و شناسایی است. در بیشتر موارد بسیاری از تومورها قابل پیشگیری نیستند و بهترین راه تشخیص ام.آر.آی است.