کد خبر: ۸۲۰۰۳
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۷۷

جزئیات بسته جدید تشویقی ویژه بافت‌های فرسوده تهران

 مدیرعامل سازمان نوسازی شهرداری تهران از ابلاغ بسته تشویقی جدید نوسازی بافت‌های فرسوده شهر تهران خبر داد و افزود: قطعات ریزدانه کوچکتر از 75 متر،‌ از 50 درصد تخفیفات و قطعاتی که بتوانند خود را به 150 متر برسانند از 100 درصد تخفیفات در نظر گرفته شده بهره مند خواهند شد.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، مهندس عباد الله فتح اللهی تخفیف عوارض، تراکم تشویقی، پارکینگ، وام، هزینه نما و طراحی را از اهرم‌های در اختیار شهرداری برای نوسازی دانست و اظهارکرد: در تدوین بسته‌های جدید تشویقی نوسازی از این اهرم‌ها در راستای ارتقای کیفیت نوسازی در محلات استفاده شده و عموماً سیاست‌ها برای نوسازی‌های انفرادی انقباضی و برای نوسازی های تجمیعی انبساطی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: سازمان نوسازی شهر تهران برای تحقق برنامه پنجم توسعه کشور و برنامه دوم توسعه شهر تهران با استفاده از هدفمند کردن بسته‌های تشویقی، نسبت به نوسازی املاک ریزدانه، اقدام به تهیه بسته تشویقی جدید کرده است.

فتح الهی با بیان این‌که بسته‌های تشویقی شامل مشوق‌هایی در قالب هزینه‌های طراحی تا بخشودگی عوارض جدید می‌شود، گفت: بسته تشویقی کاملا با سیاست‌های دولت در حوزه نوسازی بافت فرسوده همراه است و علاوه بر آن می‌تواند رونق سرمایه گذاری دربافت‌های ناکارآمد شهری و نوسازی بیشتر املاک ریزدانه را به دنبال داشته باشد.

فتح اللهی در خاتمه ارایه یارانه سود تسهیلات بانکی مصوب به املاک تجمیعی را از جمله این مشوق‌ها دانست و افزود: قطعات ریزدانه کوچکتر از 75 متر از 50 درصد تخفیفات و قطعاتی که بتوانند خود را به 150 متر برسانند از 100 درصد تخفیفات در نظر گرفته شده بهره مند خواهند شد.
*ایسنا