کد خبر: ۸۲۰۰۵
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۶۸
با اشاره به حضور ناو آمریکایی در اطراف یمن

پنتاگون، گزارش آسوشیتدپرس را تکذیب کرد

 
پنتاگون در واکنش به خبر آسوشیتدپرس درباره‌ ماموریت ناو آمریکایی در اطراف یمن اعلام کرد: این ناوا هیچ ماموریتی برای جاسوسی و توقف کشتی‌های ایرانی ندارد.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، خبرگزاری آسوشیتدپرس روز دوشنبه در گزارشی مدعی شد یک ناو هواپیمابر آمریکایی به نام تئودور روزولت قرار است به دیگر کشتی‌های آمریکا در آب‌های اطراف یمن بپیوندند و کشتی‌های ایرانی را متوقف کند.

استیب وارن سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در پاسخ به این گزارش گفت: ناو روز ولت تنها قرار است برای انجام عملیاتی دریایی دوباره در آبهای یمن مستقر شود و هیچ ماموریتی برای توقف کشتی‌های ایرانی ندارد.

همچنین نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد، ناو روزولت قرار است به دیگر کشتی‌های نظامی آمریکا در دریای عرب بپیوندد تا تضمین کند که خطوط کشتی‌رانی منطقه هنوز باز و امن است.

مسوولان ایرانی نیز روز شنبه گفته بودند که حضور ناو دریایی ایران در خلیج فارس و خلیج عدن تنها برای تضمین امنیت کشورهای همسایه و ترافیک دریایی است.

 رسانه‌های غربی در حالی این ادعاها را مطرح می‌کنند که مقامات ایرانی همواره تاکید دارند این کشور هیچ دخالتی در امور یمن ندارد و بحران کنونی یمن باید از طریق گفت و گو و مردم این کشور حل شود.
*ایسنا