کد خبر: ۸۲۰۰۷
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۴۷
رسانه عراقي بررسي کرد:

گروهک منافقين، هسته مخفي داعش

  يک رسانه عراقي در مطلبي به خطر گروهک منافقيت براي ملت عراق پرداخته و اين گروهک را به مثابه هسته مخفي داعش توصيف کرده است.

پايگاه کتابات عراق در مطلبي با عنوان «منافقين هسته هاي مخفي» داعش آورده است: در اين روزها در اينجا و آنجا اخباري از رخنه هاي امنيتي و انفجار بمب و خودرو بمب گذاري شده در مناطقي که امن هستند شنيده مي شود.

بر اساس نتايج تحقيقاتي که پس از اين مشکلات امنيتي به دست آمده است، هسته هاي مخفي داعش دست به اين تحرکات مي زنند که در اين ميان بر اساس دستاوردهاي دستگاه هاي امنيتي واطلاعاتي گروهک منافقين از جمله اين گروه هاي وابسته به داعش هستند.

اين رسانه عراقي نوشت: سازمان منافقين يکي از هسته هاي مخفي داعش هستند که به احتمال زياد روزي که شرايط را مناسب ببينند فعال مي شوند و به ايفاي نقش خود در راستاي تحکرات گروهک داعش خواهند پرداخت.

خطر گروهک منافقين براي عراق کمتر از خطر گروه هاي تروريستي ديگر که بيشتر اعضاي آن و سرکرده هاي آن را خارجي ها تشکيل مي دهند کمتر نيست.اين تروريست ها ارتباط و پيوندي با عراقي ها ندارند.

اين رسانه عراقي در ادامه بيان کرد: براي مقابله با گروه هاي تروريستي و هسته هاي مخفي يک موضع ملي قوي و محکم از سوي همه نهادهاي سياسي و مدني ضروري است.تحرکات اين سازمان که مورد حمايت برخي کشورهاي عربي و منطقه اي به ويژه کشورهاي حوزه خليج فارس است بايد رصد شود.نبايد از اين نکته غافل شد که گروهک منافقين در سرکوب انتفاضه مردمي سال 91 که به سبب آن هزاران عراقي کشته شدند نقش موثري در کنار صدام ايفا کرد.اين گروهک به صدام در جنگ عليه ايران کمک کرد و همين اقدامات براي محکوميت اين گروهک و دور کردن خطر آن از عراق کافي است.

شايان ذکر است که پس از جنگ آمريکا عليه عراق در سال 2003 اردوگاه اشرف واقع در 40 کيلومتري شمال بغداد تحت حمايت آمريکايي ها قرار گرفت اين در حالي بود که دولت عراق خواستار اخراج آنها از عراق بود.تروريست هاي منافقين به اردوگاه الحريه در اطراف فرودگاه بغداد منتقل شدند.در يورش داعش به عراق در تابستان گذشته اين گروهک نقش موثري در حمايت از داعش داشتند و نقش هسته هاي مخفي داعش را ايفا کردند.به گفته مسئولان امنيتي عراقي گروهک منافقين اقدام به تبادل معلومات باداعش با هدف حذف فرماندهان جبهه هاي و شخصيت هاي سياسي برجسته عراق مي کند.در جريان جنگ تکريت نيز برخي خبرها از جاسوسي منافقين حکايت داشت.
*تسنيم