کد خبر: ۸۲۰۲۷
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۷۲

کشف تاثير درآمد والدين بر آناتومي مغزي کودکان

 عوامل بسياري در افزايش يا کاهش هوش کودکان دخيل هستند اما مطالعات اخير محققان از تاثير درآمد والدين بر هوش کودکان خبر داده است.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، مطالعات اخير محققان امريکايي دانشگاه MIT و هاروارد از تاثير ميزان درآمد خانواده بر عملکرد و همينطور آناتومي مغز کودکان خبر داده است.

عملکرد و ميزان هوش کودکان دستخوش عوامل بسياري است و اکنون مطالعات جديد نشان مي دهد، عملکرد مغزي کودکاني که در خانواده هايي با درآمدي کم تر نسبت به ساير هم سن و سالان خود زندگي مي کنند، متفاوت است.

در اين مطالعه، محققان MIT با کمک آزمون هاي مختلف به سنجش هوش کودکان در خانواده هاي مختلف و با درآمدهاي متفاوت پرداختند.

نتايج تحقيقات نشان داد کودکاني که در خانواده هاي کم درآمد زندگي مي کردند، عملکرد مغزي پايين تري نسبت به ساير هم سن و سالان خود اما در خانواده هاي ثروتمندتر داشتند.

 اين عملکرد پايين مغز را مي توان در شرايط بد مالي و همينطور عدم توان مالي کافي خانواده در حمايت از کودکان دانست زيرا شرايط محيطي مي تواند تاثير قابل توجهي بر عملکرد مغز داشته باشد.

اسکن بخش خاکستري مغز کودکان در خانواده هاي مختلف حکايت از آناتومي متفاوت مغز داشت. در خانواده هاي ثروتمند، بخش کورتکس مغزي کودکان از ضخامت بيشتري برخوردار بوده اما در ساير بخش ها تفاوتي ديده نشد.

محققان امريکايي در پايان اين تحقيق متذکر شده اند که اين مطالعه در تمامي کودکان صدق نمي کند.

*مهر