کد خبر: ۸۲۰۲۸
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۶۳

سرقت خونین از انبار شرکت خصوصی

 جوان شیشه‌ای که با انگیزه سرقت به محل کار سابقش در انبار شرکتی خصوصی در کهریزک رفته بود نگهبان آنجا را به قتل رساند اما چند ساعت بعد در چالوس دستگیر شد.

به گزارش همشهری، صبح روز 27 فروردين‌ماه وقتي كارگران انبار شركتي خصوصي واقع در منطقه شورآباد وارد آنجا شدند جنازه نگهبان انبار را ديدند. مرد 60ساله به نام علي به‌دليل اصابت ضربات جسم سخت به سرش به قتل رسيده بود اما اين همه ماجرا نبود. به‌هم‌ريختگي بخش اداري انبار نشان مي‌داد قاتل بعد از قتل نگهبان قصد دستبرد زدن به گاوصندوق شركت را داشته اما در اين كار ناكام مانده و تعدادي از تجهيزات رايانه‌اي را از آنجا دزديده است.

با اعلام اين خبر به قاضي شعبه101 دادگاه عمومي و انقلاب كهريزك، رسيدگي به اين پرونده در دستور كار كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي قرار گرفت. كارآگاهان در بررسي صحنه جنايت به شواهدي دست‌يافتند كه حاكي از آن بود قاتل به موقعيت انبار آشنايي كامل داشته است. طوري كه از طريق دري مخفي كه هيچ‌كس جز مدير آنجا از وجود آن در اطلاعي نداشت وارد شده است. اين در حالي بود كه هيچ‌كدام از كارگران شركت حتي آنهايي كه سال‌ها در آنجا مشغول به‌كار هستند هم از وجود در مخفي اطلاع نداشتند و همه آنها طول روز از طريق در عمومي به بخش اداري رفت‌وآمد مي‌كردند. با به‌دست آمدن اين اطلاعات كارآگاهان بايد قاتل را در ميان كارگران فعلي و قديمي انبار جست‌وجو كنند.

به اين ترتيب با كمك مدير انبار فهرستي 8نفره از كارگراني كه ممكن بود در اين جنايت دست داشته باشند تهيه و تحقيقات از آنان آغاز شد. برخي از اين افراد در انبار شاغل بودند و برخي ديگر مدت‌ها قبل به كارشان در آنجا پايان داده بودند. با وجود اين شواهدي دال بر اينكه آنها در اين جنايت دست دارند به‌دست نيامد.

درحالي‌كه چند ساعت از آغاز تحقيقات گذشته بود به كارآگاهان خبر رسيد جواني به نام سعيد قصد دارد تعدادي تجهيزات رايانه‌اي ازجمله يك دستگاه لپ‌تاپ را به فروشگاهي در شهر چالوس بفروشد. اما مغازه‌دار به وي مشكوك شده و پليس را در جريان گذاشته است. به اين ترتيب وقتي اين جوان نتوانست اثبات كند كه اين تجهيزات متعلق به‌خودش است بازداشت شد. وقتي سعيد درخصوص سرقت اين تجهيزات تحت بازجويي قرار گرفت اعتراف كرد آنها را از انباري در تهران سرقت كرده و نگهبان انبار را به قتل رسانده است.

به اين ترتيب با برملا شدن راز اين جنايت سعيد به تهران انتقال يافت تا بازجويي‌ها از وي در تهران ادامه يابد.

بررسي‌ها نشان داد او پيش از اين در انبار كار مي‌كرد و راننده ليفتراك بود اما از مدتي قبل ديگر در آنجا كار نمي‌كند. مدير انبار در اين‌باره به مأموران گفت: سعيد يكي از افراد مورد اعتمادم بود و در انبار اختيارات زيادي داشت و بعد از من مسئول كل انبار بود و باورم نمي‌شود كه او نگهبان را به قتل رسانده باشد. با وجود اين وقتي بازجويي‌هاي تخصصي از متهم ادامه پيدا كرد جاي ترديدي در قاتل بودن او وجود نداشت.

او جزئيات اين جنايت را اينطور شرح داد: چند‌ماه قبل به‌دليل حسادت ساير كارگران از انبار بيرون آمدم و مدتي بيكار بودم. در همان روزها بود كه به‌دليل مشكلات خانوادگي همسرم من را ترك كرد. روزهاي سختي بود. مي‌خواستم دوباره به انبار برگردم و در آنجا كار كنم كه اين اتفاق افتاد.

وي ادامه داد: روز حادثه در مسير رفتن به انبار بودم كه 2نفر از دوستانم را در كهريزك ديدم. آنها در حال مصرف شيشه بودند و من هم همراه آنها مقداري شيشه مصرف كردم و ساعتي بعد به انبار رفتم. نگهبان من را كاملا مي‌شناخت. او اجازه داد وارد انبار شوم و حتي از من پذيرايي كرد و با يكديگر شام خورديم.

بعد از آن نگهبان مي‌خواست استراحت كند اما من كه به‌خاطر مصرف شيشه نمي‌توانستم بخوابم ناگهان لوله‌اي از انبار برداشتم و در حالي كه نگهبان استراحت مي‌كرد چند ضربه به او زدم. وقتي او بي‌حركت شد به قصد سرقت از انبار از طريق در مخفي پشت ساختمان اداري كه معمولا باز بود وارد شدم و يكراست سراغ گاوصندوق رفتم اما نتوانستم آن را باز كنم.

به همين دليل تعدادي از تجهيزات رايانه‌اي كه آنجا بود را سرقت كردم و با آژانس خودم را به ميدان آزادي رساندم و در نهايت با كرايه كردن يك خودروي سواري به چالوس رفتم. مي‌خواستم با فروش اموال مسروقه چند روز در آنجا تفريح كنم اما ماموران دستگيرم كردند.

سرهنگ آريا حاجي‌زاده، معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران بزرگ، با اعلام اين خبر گفت: هم‌اكنون متهم با صدور قرار قانوني در بازداشت به سر مي‌برد و تحقيقات از او ادامه دارد.