کد خبر: ۸۲۰۳۹
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۱۰

سياري: قصد تجاوز به هيچ کشوري را نداريم

 فرمانده نيروي دريايي ارتش گفت: قصد تجاوز به هيچ کشوري را نداريم.

امير دريادار "حبيب الله سياري" فرمانده نداجا در گفتگويي ويژه با برنامه زنده "بدون خط خوردگي" به تشريح بيانات رهبر معظم انقلاب در ديدار با فرماندهان ارتش جمهوري اسلامي پرداخت.

فرمانده نيروي دريايي ارتش گفت: فرمانده معظم کل قوا درباره ارتش مطالب ارزشمندي را عنوان کردند و بر ويژگي هاي خاص و به بصيرت ديني و پايبندي به قوانين ديني در اداره ارتش تاکيد داشتند.

دريادار سياري افزود: ايشان همچنين در خصوص کسب آمادگي در همه ابعاد تدابيري را بيان فرمودند؛ در حوزه آمادگي روز افزون نيروي دريايي نيز تدابير معظم له در جلسات قبل، به عنوان حضور در آب هاي آزاد برنامه ريزي شده است.

ساخت ناوشکن هاي موشک انداز، زير دريايي ها و شناورها در دستور کار نداجا
وي ادامه داد: در اين راستا براي تامين تجهيزات مورد نياز اقدام کرده ايم و بايد تدابيري را پيگيري کنيم که در اين راستا ساخت ناوشکن‌هاي موشک انداز، زير دريايي‌ها و شناورها از جمله اقداماتي است که بايد در دستور کار قرار گيرد.

دريادار سياري تاکيد کرد: ايشان فرمودند در حوزه پرورش نيروي انساني بايد تلاش هاي بيشتري صورت گيرد که به توان دفاع کشور بيانجامد و در مقابل هر تهديدي جوابگو خواهد بود.

نخستين مسئله مورد نياز توسعه ديپلماسي است
وي در اين راستا به لزوم توسعه ديپلماسي بين المللي تاکيد کرد و افزود: نخستين مسئله مورد نياز توسعه ديپلماسي است؛ از طريق ارتباط با ساير کشورها و اعلام موضع جمهوري اسلامي، مبنايي که آقا فرمودند در دستور کار است؛ يعني اينکه ارتقاي توان رزمي براي دفاع از کشور مدنظر ماست.

قصد تجاوز به هيچ کشوري را نداريم
دريادار سياري تصريح کرد: ضمن توسعه ديپلماسي بايد مواضع جمهوري اسلامي را به همگان اعلام کنيم تا بدانند قصد تجاوز به هيچ کشوري را نداريم؛ از ديگر سو بايد ارتقاي توان دفاعي روز افزون شود.

وي يادآور شد: اگر توان دفاعي داشته باشيم، خواهيم توانست اين مهم را جا بيندازيم که ملتي صلح طلب هستيم.

دريادار سياري گفت: توسعه ديپلماسي در ابعاد مختلف از وظايف دولت و وزارت امور خارجه است؛ اما در سطح نيروي دريايي تعبيري از سوي مقام معظم رهبري داريم که نيروي دريايي مي تواند در کنار وزارت خارجه اثر گذار باشد.

وي افزود: اخيرا ناوگروه هاي ما از کشورهاي جنوب شرق آسيا بازديد داشتند که در حقيقت ارسال پيام صلح و دوستي است؛ در اين راستا رفت و آمدها و توسعه روابط مي تواند در حوزه اين ديپلماسي نقش داشته باشد.

آشنايي با يکديگر و تشخيص مواضع جهوري اسلامي ايران را از جمله راهکارهاي خنثي سازي تهديد ها
دريادار سياري اتحاد، همبستگي، آشنايي با يکديگر و تشخيص مواضع جهوري اسلامي ايران را از جمله راهکارهاي خنثي سازي تهديد ها دانست و خاطرنشان کرد: ايشان فرمودند ارتقاي بصيرت مسئولين نظام هاي حاکم بر منطقه بايد مبتني بر آگاهي از ترفندهاي رژيم صهيونيستي باشد.
*باشگاه خبرنگاران