کد خبر: ۸۲۰۴۰
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۵۷۷

فرانسه: ایران یمن را بی ثبات می کند؛ عربستان می خواهد با این ثباتی ها مقابله کند! / ایران باید پیش از توافق این سه شرط ما را بپذیرد!

وزیر دفاع فرانسه، بدون آن که به ماهیت حمایت از اقدام عربستان در یمن، به ویژه در زمینه اطلاعاتی، اشاره کند، اعلام کرد پاریس شماری ناظر به عربستان سعودی اعزام کرده است.
وزیر دفاع فرانسه ایران را به دخالت و بی ثباتی در یمن متهم کرد.

به گزارش پایگاه خبری «تیک»، ژان-ایو لودریان، وزیر دفاع فرانسه که طی سفر به لبنان روز دوشنبه تهران را به اقدامات بی ثبات کننده در یمن متهم کرد.

وی در عین حال از ائتلاف مقابله با مبارزان شیعه حوثی، به رهبری عربستان سعودی حمایت کرد.

لودریان با ایراد سخنانی در سفارت فرانسه در بیروت گفت: «به ابتکار عربستان سعودی، کشورهای منطقه بر آن شدند تا قوای خود را متحد کرده و با اقدامات بی ثبات کننده (در یمن)، که با حمایت خارجی، صورت می گیرد، مقابله کنند».

وزیر دفاع فرانسه، دولت عبد ربه منصور هادی را از قربانیان این بی ثباتی دانست و افزود: «فرانسه هیچگاه کسانی را که بار دیگر می خواهند نهادهای قانونی کشوری را از بین ببرند تا نفوذ خود را افزایش داده و رویای یک قدرت برتری جویانه منطقه ای را محقق کنند، بر نمی تابد».

لودریان خاطر نشان کرد حتی اگر فرانسه به طور مستقیم وارد مسئله نشود، تلاش خواهد کرد در کنار آنان که در راستای ثبات یمن گام بر می دارند، بایستد.

وزیر دفاع فرانسه، بدون آن که به ماهیت حمایت از اقدام عربستان در یمن، به ویژه در زمینه اطلاعاتی، اشاره کند، اعلام کرد پاریس شماری ناظر به عربستان سعودی اعزام کرده است.

وی همچنین در خصوص چارچوب توافق در مورد برنامه هسته ای ایران در روز دوم آوریل گذشته، تصریح کرد اصول (کلی توافق) مطرح ولی هنوز نتیجه ای حاصل نشده است. باید ایران تدابیر فنی گنجانده شده در توافق، جدول زمان بندی لغو تحریم ها و همچنین نظارت (بر حسن انجام توافقات هسته ای) را بپذیرد.