کد خبر: ۸۲۰۷۳
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۰۳

تغييرات در پرسپوليس سه برابر استقلال

  سياسي مديرعامل است، نژادفلاح چه‌کاره است؟ منتقمي کيست؟ چرا سياسي زندان رفت، نژادفلاح را چه کسي آورد؟ اسم کوچک طاهري چيست؟ عليرضا رحيمي باآن‌همه ادعا، چطور دمش را روي کول گذاشت و فرار کرد؟ علي پروين چند روز مديرعامل بود؟

درست از زمستان 92 تا امروز، ظرف يک سال و 3ماه، نام رويانيان، علي پروين، عليرضا رحيمي، حميدرضا سياسي، طاهري، نژادفلاح، منتقمي و ... به‌عنوان بالاترين مرجع تصميم‌گيري در پرسپوليس نشسته است.

نام اين 7 نفر را به نام اکبر غمخوار، حميد پورمحمدي، حجت‌الله خطيب، محمدحسن انصاري‌فرد، حبيب کاشاني، داريوش مصطفوي، عباس انصاري‌فرد بار ديگر کاشاني و بالاخره رويانيان اضافه کنيد تا معلوم شود در مدت 2 ماه کمتر از 13 سال، (از خرداد 81 تا امروز) پرسپوليس 15 نفر را به‌عنوان مرجع اول تصميم‌گيري داشته است. وضع در پرسپوليس آن‌قدر بد بود که باشگاه پر از تغيير استقلال با داشتن 6 مديرعامل يا فرد اول کانون تصميم‌گيري شامل فتح‌الله‌زاده، قريب، اوليايي، بهمن نجف نژاد، واعظ آشتياني و افشارزاده کنار پرسپوليس حکم بهشت و جزيره ثبات را يافته است.
***
اين همه تغييرات پياپي مديريتي (مديرعامل، رئيس هيات مديره، در نقش مديرعامل و قائم‌مقام با مسووليت مديرعامل) باعث شده سرعت تصميم‌گيري در پرسپوليس نزديک به‌سرعت باد شود. اگر در دهه 60 پرسپوليسي‌ها درروي نيمکت فني، فقط علي پروين را داشته و با نيشخند آمدوشد عضدي، حجازي، اصغر شرفي، پورحيدري، غلامحسين مظلومي، حسن حبيبي، عباس رضوي، محمد رنجبر و ... را در استقلال مي‌نگريستند، امروز اوضاع تغييريافته است!
***
در سه سال اخير، قلعه‌نويي در حالي نيمکت آبي‌ها را قبضه کرده که در مدت مشابه (از مرداد 91 تا امروز) سرخپوشان مانوئل ژوزه، گل‌محمدي، علي دايي، حميد درخشان و حالا برانکو را سرمربي کرده‌اند، اين تغييرات يک به ازاي 5، اگر در سال‌هاي ليگ‌برتر تسري يابد، به نتايج عجيب و بعضا تلخي مي‌تواند رسيد.

استقلال از سال 82 که قلعه‌نويي را به‌عنوان سرمربي منصوب کرد تنها 5 سرمربي داشته است، قلعه‌نويي (7 فصل)، مرفاوي (2 فصل)، پرويز مظلومي(2 فصل) و ناصر حجازي و فيروز کريمي روي هم 2 فصل، صادق ورمزيار هم در 2 بازي سرمربي آبي‌ها بوده است.

اما در پرسپوليس از تابستان 82 تا امروز اين‌ها حکم سرمربيگري گرفته‌اند، وينکو بگوويچ، راينرزوبل، علي پروين، ناصر ابراهيمي، آري هان، دنيزلي، افشين قطبي، پيرواني، وينگادا، کرانچار، علي دايي، حميد استيلي، دنيزلي(بازگشت)، مانوئل ژوزه، گل‌محمدي، علي دايي (بازگشت)، حميد درخشان و برانکو ... در پرسپوليس سال‌هاي 82 تا امروز فريدون معيني هم حکم سرمربيگري گرفته است و اشميت و محسن عاشوري هم دريکي، دو بازي اولين مرجع تصميم‌گيري فني بوده‌اند.

وقتي تيمي در 13 سال، 15 فرد اول در تصميم‌گيري‌هايش داشته و رقيبش 7 فرد اول، وضعيت روي نيمکت‌ها هم چنان مي‌شود که در استقلال 5 نفر به مقدرات فني حکومت کنند و پرسپوليس در مدت‌زمان مشابه 18نفر! حتي يک نام را هم با اغراق ننوشتيم و ناصر ابراهيمي هم که نامش را به‌عنوان سرمربي نوشتيم در سال 84 به‌عنوان سرمربي به سازمان ليگ معرفي شد. فريدون معيني هم در تابستان 83، سه روز قبل از برکناري اکبر غمخوار، حکم مربيگري را در پرسپوليس دريافت داشته بود.
*ورزش سه