کد خبر: ۸۲۲۱۹
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۷۸۰
گاردین:

ابوبکر البغدادی کجاست؟

«(ارتش آمریکا) از سال 2003 به ندرت در این منطقه حضور داشته است. این یکی از بخش‌های عراق است که آنها برای حضور در آن برنامه‌ریزی نکرده بودند.»
روزنامه گاردین نوشت: ابوبکر البغدادی، رهبر گروه تروریستی تکفیری داعش در منطقه‌ای در استان نینوا در شمال عراق پنهان شده است.

به گزارش پایگاه خبری «تیک»، روزنامه گاردین روز چهارشنبه در گزارشی اعلام کرد: «فرض مسلم این است که بغدادی اکثر اوقات در البعاج به سر برده است.»

در این گزارش به نقل از یک منبع آگاه که به نام وی اشاره نشده آمده است، بغدادی به این دلیل این روستا را برای زندگی انتخاب کرده است، که می‌داند نیروهای آمریکایی در این منطقه حضور کم رنگی دارند.

این منبع آگاه افزود: «(ارتش آمریکا) از سال 2003 به ندرت در این منطقه حضور داشته است. این یکی از بخش‌های عراق است که آنها برای حضور در آن برنامه‌ریزی نکرده بودند.»

وی تایید کرد، بغدادی در یکی از حملات ماه مارس ائتلاف تحت رهبری آمریکا به شدت زخمی شد و هر چند جراحات وی بسیار شدید و خطرناک بود اما کم کم سلامتی خود را به دست آورده است.

در ادامه این گزارش آمده است: «با این وجود وی هنوز اداره روزانه این سازمان را آغاز نکرده است.»
حشام الهاشمی، مامور اطلاعاتی عراق به گاردین گفت: «بله وی 18 مارس در منطقه البعاج در نزدیکی روستای ام الروس با گروهی که او را همراهی می‌کرد زخمی شد.»

مقامات آمریکایی این گزارش را تایید نکرده‌اند. سخنگوی پنتاگون در این باره گفت: «ما چیزی برای تایید این گزارش در اختیار نداریم.»

البعاج از سال 2004 به عنوان پناهگاه امن تروریست‌ها در نظر گرفته شده است و کنترل آن اغلب از دست دولت عراق خارج شده و مدت مدیدی است که قاچاقچیان برای واردات کالا از سوریه از این منطقه استفاده می‌کنند.

داعش ژوئن سال گذشته میلادی تهاجم به عراق را آغاز کرد و پیش از پیشروی به سوی بخش‌های مرکزی این کشور موصل را تصرف کرد.