کد خبر: ۸۲۲۷۴
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۱۷۱

اوباما: آمريکا می تواند بر اس-300 ايران غلبه کند

باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد کشورش توانایی های لازم را برای دور زدن موشک های اس-300 که روسیه در نظر دارد به ایران تحویل دهد، دارد.
خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد کشورش توانایی های لازم را برای دور زدن موشک های اس-300 که روسیه در نظر دارد به ایران تحویل دهد، دارد.

به گزارش پایگاه خبری «تیک»، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اواسط آوریل حکمی را در مورد لغو ممنوعیت تحویل موشک های زمین به هوای اس-300 به ایران امضا کرد. اجرای این قرارداد که در سال 2007 به امضا رسیده بود، در سال 2010 توسط دمیتری مدودف، رئیس جمهور وقت به حال تعلیق درآمد.

رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه ای با شبکه تلویزیونی ام.اس.ان.بی.سی. گفت : « ما نگران این مسئله هستیم و مخالفت خود را در این خصوص اعلام کرده ایم، به ویژه با توجه به این واقعیت که مذاکرات (در مورد برنامه هسته ای ایران) همچنان در جریان است.»

وی افزود : « بودجه نظامی ما حدود 600 میلیارد دلار و بودجه نظامی ایران حدود 17 میلیارد دلار است. حتی اگر آنها سامانه های موشکی ضدهوایی متعددی دریافت کنند، ما همچنان قادر خواهیم بود تا در صورت لزوم آنها را دور بزنیم.»

اس-300 یک موشک ضدهوایی متحرک دوربرد است که قادر به پیگیری و انهدام موشک های بالستیک، موشک های کروز و هواپیماهایی که در ارتفاع پایین پرواز می کنند، است.

جاش ارنست، سخنگوی دولت آمریکا پیشتر اذعان کرد که تحویل سامانه های موشکی مذکور از سوی شورای امنیت سازمان ممنوع نشده بود، ضمن آن که یادآور شد واشنگتن نگرانی خود را در مورد تصمیم مسکو در مورد تحویل موشک های اس-300 به ایران، به مقامات روسی ابراز کرده است.

در عین حال، وی اعلام کرد که روسیه احتمالا به علت شرایط اقتصادی دشواری که به خاطر وضع تحریم های غربی علیه مسکو با آن مواجه شده است، مجبور به تحویل این موشک ها شده است.