کد خبر: ۸۲۳۳۶
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۰۶۱

بینندگان فاکس نیوز: اوباما در مقابل ایران بیش از حد ملایم است!

اکثر رای دهندگان در جدیدترین نظرسنجی فاکس نیوز موضع اوباما در مذاکره با ایران را بیش از حد ملایم و توافق با ایران را بی ثمر می دانند.

اکثر رای دهندگان در جدیدترین نظرسنجی فاکس نیوز موضع اوباما در مذاکره با ایران را بیش از حد ملایم و توافق با ایران را بی ثمر می دانند.

به گزارش پایگاه خبری «تیک»، اکثر رای دهندگان معتقدند باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در مذاکرات هسته ای با ایران بیش از حد نرمش نشان می دهد و توافق با ایران در هر حال بیفایده است.

در جدیدترین نظرسنجی فاکس نیوز میزان تایید عملکرد رئیس جمهور در قبال ایران به پایین ترین سطح رسیده است.

در این نظرسنجی رای دهندگان با نسبت پنجاه و یک به سی و چهار درصد معتقدند اوباما «بیش از حد ملایم»‌است و در مذاکرات با ایران «توازن درستی» برقرار نیست.

بیست و هفت درصد دموکراتها معتقدند اوباما توازن را بدرستی حفظ می کند و شصت و نه درصد جمهوری خواهان و هفده درصد رای دهندگان مستقل می گویند موضع او بیش از حد ملایم است.تقریبا هیچکس (دو درصد) فکر نمی کند اوباما در قبال ایران «بسیار سختگیر»‌است.

همچنین رای دهندگان فکر نمی کنند چنین توافقی موثر باشد. نیمی از آنها مذاکره را اشتباه می دانند چون (پنجاه درصد) معتقدند نمی توان به ایران در رعایت هیچ توافقی اعتماد کرد. چهل درصد رای دهندگان مذاکره را کار درستی می دانند چون به عقیده آنها بهترین راه برای بازداشتن ایران از هسته ای شدن است.

فقط سی و دو درصد رای دهندگان عملکرد اوباما در قبال ایران را تایید می کنند و پنجاه و هفت درصد نظر مخالف دارند. این نسبت در ماه گذشته سی و سه به پنجاه و هشت درصد بود.

در میان دموکراتها تقریبا یک سوم آنها (بیست و نه درصد) با عملکرد اوباما در قبال ایران مخالفند و بیست و هشت درصد آنها احساس می کنند او بیش از حد ملایم است و سی درصد آنها توافق در مورد برنامه هسته ای ایران را اشتباه می دانند.

کلا شصت و پنج درصد رای دهندگان معتقدند ایران یک تهدید واقعی برای امنیت ملی آمریکا است که نسبت به شصت و دو درصد در سال دو هزار و شش تغییر چندانی نداشته است.

در مقایسه با آن، هشت نفر از هر ده رای دهنده (هشتاد و یک درصد) معتقدند داعش یک تهدید واقعی برای این کشور است.

دولت اوباما دوم آوریل چارچوب توافق هسته ای با ایران را اعلام کرد و این مذاکرات قرار است تا ضرب الاجل آخر ژوئن ادامه یابد.

در نظرسنجی فاکس نیوز در بیست و نهم تا سی و یکم مارس، هفتاد و شش درصد رای دهندگان شامل شصت و چهار درصد دموکراتها گفتند،‌ رئیس جمهور باید تایید کنگره را برای هر توافقی با ایران درباره برنامه هسته ای آن کسب نماید.

نظرسنجی جدید از طریق تلفن بین هزار و دوازده رای دهنده ثبت شده در سراسر آمریکا صورت گرفت.