کد خبر: ۸۲۳۷۹
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۲۶

عضو ارشد کنگره: قواعد درگیری‎ با کشتی‎های ایرانی مستقر در نزدیکی یمن پیچیده است

 رئیس کمیته نیروهای مسلح در مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد که اگر کشتی‌های ایرانی در آب‌های بین‌المللی مستقر بودند، قواعد درگیری با این کشتی‌ها پیجیده می‌شد و نوعی اقدام پیشگیرانه برای عقب‌نشینی آن را می‌طلبید.

 «ماک تورنبری» رئیس کمیته نیروهای مسلح در مجلس نمایندگان آمریکا گفت: قواعد درگیری‌ با کشتی‌های ایرانی در نزدیکی یمن پیچیده است.

تورنبری به شبکه خبری «سی‌ان‌ان» گفته که اگر کشتی‌های ایرانی در آب‌های بین‌المللی مستقر بودند، قواعد درگیری با این کشتی‌ها پیجیده می‌شد و نوعی اقدام پیشگیرانه و محتاطانه برای عقب‌نشینی آن باید صورت می‌گرفت.

وی در ادامه افزود: اگر کشتی‌های ایرانی وارد آب‌های سرزمینی یمن می‌شدند در اینصورت ممکن بود با موافقت دولت و رئیس‌جمهور یمن دست به اقدامات جدی‌تر و قوی‌تر بزنیم.

نماینده مجلس نمایندگان آمریکا با بیان اینکه تهران از موضوع مذاکرات هسته‎ای سوء استفاده می‌کند، تصریح کرد: «هیچ شکی نیست که ایران با حوثی‌ها یمن همکاری می‌کند، اما در عین حال باید این نکته را در نظر گرفت که مذاکرات هسته‎ای با ایران اکنون وارد مرحله حساسی شده است.»

خبرگزاری «آسوشیتدپرس» چند روز گذشته از قول مقامات نیروی دریایی آمریکا مدعی شده بود که دو ناو آمریکایی با هدف ممانعت از ارسال سلاح‌ از ایران به اعضای جنبش انصارالله به یمن اعزام شده‌اند.

این در حالی است که سخنگوی پنتاگون گزارش این رسانه آمریکایی درباره اعزام ناوهای هواپیمابر آمریکایی برای جلوگیری از ارسال سلاح از ایران به یمن را تکذیب کرد.

«استیو وارن»، سخنگوی پنتاگون روز دوشنبه گذشته گفت: نیروی دریایی آمریکا به منظور انجام عملیات امنیت دریایی اقدام به اعزام یک فروند ناو هواپیمابر و  یک کشتی جنگی مجهز به موشک‌های هدایت شونده به آبهای نزدیک یمن کرده است.

منبع: فارس