کد خبر: ۸۲۳۹۲
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۳۸۷

سارقان مسلح طلافروشی بازار تهران چطور دستگیر شدند؟



فرمانده انتظامی تهران بزرگ نحوه دستگیری سارقان مسلح طلافروشی اواخر سال گذشته بازار تهران را تشریح کرد.

سردار حسین ساجدی‌نیا فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: در روزهای پایانی سال 93 تماسی با پلیس تهران گرفته شد که بر اساس آن در یک کارگاه طلا سازی اطراف بازار تهران 30 کیلوگرم طلا سرقت شده است که سارقان مسلح بوده‌اند.

وی افزود: سریعاً پلیس در محل حضور پیدا کرد و به پلیس آگاهی ماموریت داده شد تا اقدامات لازم در این زمینه را انجام دهد و خوشبختانه همکاران توانستند در کمتر از یک هفته سارقان را شناسایی کنند.

ساجدی‌نیا تصریح کرد: متاسفانه از آن‌جا که برخی از سارقین به خارج از کشور سفر کرده بودند و امکان دسترسی به آنها وجود نداشت صبر کردیم تا تمام 6نفر سارق در ایران حضور داشته باشند و همزمان در عملیاتی مشترک شب گذشته این افراد را دستگیر کردیم.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ تاکید کرد: از این 6 نفر 5 نفر در تهران و 1 نفر در یکی از شهرهای شمال غرب کشور دستگیر شد و امروز برای بازسازی صحنه حضور پیدا کردیم.

وی گفت: این افراد پس از بازجویی برای ادامه کار به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

ساجدی‌نیا افزود: نکته مهم این است که 2 نفر از این 6 نفر سابقه سرقت مسلحانه داشته‌اند و مدتی در زندان بودند و در این جا از قوه قضاییه درخواست می‌کنم این افراد را که سابقه‌دار هستند و قبلا سرقت مسلحانه انجام داده‌اند به اشد مجازات برساند که درس عبرت برای سایرین باشد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: سیستم‌های امنیتی کارگاه طلاسازی مناسب بود ولی این سارقین بسیار حساب شده کار کرده‌ بودند و به کارگاه آشنا بودند و اعتماد افراد داخل کارگاه را جلب کرده بودند و براساس اعتماد این اتفاق روی داد.

ساجدی‌نیا تاکید کرد: مقداری از طلاهای سرقت شده کشف شده است و تلاش برای یافتن سایر طلاها ادامه دارد تا اگر فروخته شده است پس گرفته شود.

وی گفت: خوشبختانه در چند سال گذشته توصیه‌های خوبی به مجموعه صنف طلافروشان صورت گرفت و آنها نیز این توصیه‌ها را رعایت کردند و همانطور که می‌دانید برخلاف دهه‌های گذشته که وضعیت مناسب نبود در یک دهه گذشته و خصوصاً 5 سال پیش اینگونه سرقت‌‌ها به صورت حداقلی بوده است و سالی چند بار اتفاق افتاده است که آن همه به سبب رعایت نکردن نکات بوده است.

وی علت کاهش سرقت‌ها از طلا فروشی را رعایت نکات ایمنی توسط مجموعه صنف طلافروشان و حضور به موقع و کشف به موقع پلیس دانست.

ساجدی‌نیا تصریح کرد: خوشبختانه در 6 سال اخیر اگر هم سرقتی رخ داده است سریعا توسط پلیس کشف شده است.