کد خبر: ۸۲۳۹۵
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۸۳

فعالیت دوباره گروه تروریستی "خراسان" در سوریه

روزنامه بریتانیایی "ایندیپندنت" با انتشار گزارشی تازه درباره فعالیت گروه "خراسان" در سوریه اشاره می کند که اخیرا بیان جمله "شلیک به سمت پرنده ها" در شمال سوریه باب شده است که خود نوعی هشدار درباره از سرگیری موج تازه ای از خشونت ها در آن منطقه از سوی تروریست های گروه "خراسان است."

 این روزنامه بریتانیایی در ادامه به بیان جزئیات بیشتری از فعالیت گروه خراسان در سوریه پرداخته و در این باره می نویسد: "شواهدی وجود دارند که نشان می دهند سیل تازه ای از جهادی های خارجی به ادلب و حلب وارد شده اند. گمان می رود که آنان از اعضای گروه خراسان باشند. این در حالیست که دولت امریکا و مقام های پنتاگون در رسانه ها ادعا کرده اند که عملیات نابودی اعضای این گروه موفقیت آمیز بوده است. این در حالیست که هنوز منابع موثقی خبر مرگ "محسن الفضلی" رهبر 35 ساله گروه خراسان را تایید نکرده اند و تنها آسیب وارد شده به این گروه در سطح مقام های بلندپایه بر فرمانده آن گروه به نام "ابویوسف الترکی" بوده است."

 

ایندیپندنت در ادامه اشاره کرده که گمان می رود رهبران این گروه در میان سایر گروه های مسلح مخالف دولت سوریه مخفی شده باشند. "عادل الوهابی الحربی" معاون رهبر خراسان هفته گذشته در جریان درگیری با اعضای گروه های مسلح مخالف رقیب کشته شد."

 

"عبدالحمید ابوایاض" یکی از اعضای پیشین جبهه النصره در مصاحبه با ایندیپندنت ادعاهای امریکایی ها درباره عملیات موفقیت آمیز علیه اعضای گروه خراسان را رد کرده و در این باره می نویسد:"جوانان زیادی هستند که در حال پیوستن به گروه خراسان هستند. بسیاری از آنان از جنگجویان خارجی از عراقی ها، افغان ها و پاکستانی ها هستند که در طول سه ماه گذشته به پاکستان وارد شده اند."
*خرداد