کد خبر: ۸۲۴۰۹
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۸۶

خشم عربستان از عدم مشارکت مصر در حمله به يمن

مهر/ شاهزاده «محمد بن سلمان بن عبدالعزيز آل سعود» وزير دفاع سعودي با انتشار بيانيه اي خشم خود را از مصر به خاطر همراهي نکردن با ائتلاف ضد يمني به نمايش گذاشت.

در بيانيه وزير دفاع عربستان سعودي که در وب سايت رسمي وزارت دفاع اين کشور منتشر شد ملت مصر ترسو و برده معرفي شده اشت. اين امر نشان مي دهد که شاهزاده «محمد بن سلمان بن عبدالعزيز آل سعود» وزير دفاع اين رژيم به شدت از مصر خشمگين است.
طي دو روز گذشته و بعد از پايان حمله نظامي عربستان سعودي و همدستانش به يمن، بسياري از کارشناسان مسائل سياسي و بين الملل جهان عرب، يکي از اصلي ترين عوامل پايان اين حمله را عدم موافقت مصر و پاکستان در گسترش دادن اين حمله عنوان کردند.
عربستان سعودي از اين دو کشور خواسته بود که براي آغاز حمله زميني به يمن، نيرو اعزام کنند اما هيچ يک از اين دو کشور با اين درخواست موافقت نکردند لذا عربستان ناچار شد که بدون دستيابي به اهدافش، به حمله خود به يمن پايان دهد.
وزارت دفاع عربستان در اين بيانيه که به بهانه تبريک به اصطلاح پيروزي ائتلاف ضد يمني توسط شاهزاده «محمد بن سلمان بن عبدالعزيز آل سعود» وزير دفاع منتشر شد شديد ترين حملات و انتقادات را متوجه ملت مصر کرده و آنان را ترسو و برده ناميده است.