کد خبر: ۸۲۴۱۴
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۸۸

اگر مربي ديگر جاي قلعه‌نويي بود تا حالا دارش نزده بودند؟

خبرآنلاين/ امير قلعه نويي و يک کنفرانس مطبوعاتي ديگر . او عاشق متکلم سخن گفتن است. جايي که مي آيد حرف هايش را مي زند و مطمئن است کسي از او نمي پرسد واقعا اين هايي که گفتي عين حقيقت است؟ البته او يک مربي موفق و کارنامه دار است اما همچنان ترجيح مي دهد به جاي رسيدن به تيمش غرق در حاشيه ها باشد.

امير قلعه نويي باري ديگر به همه تاخت. روي صجبتش اين بار باز به خبرنگاران بود و ادعا کرد گروه منتقدانش سبب شدند فوتبال ملي ايران نابود شود چون مدام مي پرسند مربياني چون او چرا ميلياردي مي گيرند و عايدي فوتبال مان هيچ است. او فکر مي کند اگر بپرسي چرا بيش از 1 ميليون دلار براي بازيکنان خارجي بي کيفيت و بدون حتي 90 دقيقه بازي براي تيم استقلال ، به اين تيم آمدند و همگي ديپورت شدند ، يعني زمينه ساز زوال فوتبال شده اي و ورود بازيکناني از اين دست يا تعطيل شدن پايگاه هاي استعداديابي تيم هايي چون استقلال و پرسپوليس براي بي توجهي مربيان شان به تيم هاي پايه و دادن اوردرهاي ميلياردي براي خريد 15 ستاره ميلياردي که همه پول فصل اين تيم ها را مي خورند به جاي استعداديابي و و جوان سازي کوچکترين سهمي در نابودي اين فوتبال نداشته است. اين ادبيات مورد علاقه امير قلعه نويي است که مي گويد پول هاي ناقابلي که مي گيرد ، خار چشم شده اند. حالا به کنفرانس روز پنجشنبه قلعه نويي مي رسيم. به اينکه «روزنامه نگاران» را عامل اصلي ناکامي فوتبال ايران در آسيا خواند که اگر اين طور باشد، واي به حال تمام فوتبالي ها که ترکيب مي چينند، تيم تمرين مي دهند و سيستم به کار مي گيرند اما روزنامه نگاران با يک مطلب تمام تلاششان را به باد مي دهند. از اين بحث که بگذريم به يک جمله کليدي سرمربي استقلال مي رسيم، اينکه در ميان چشم هاي گرد شده خبرنگاران، مي گويد: «اگر جاي برانکو درخشان بود، به آزادي نرسيده دارش مي زدند!»

او راست مي گويد بزرگي اسم برانکو کمي حمله به او را به تاخير مي اندازد اگرچه همين حالا هم بسياري از رسانه ها و البته هواداران پرسپوليس از مربي جديدشان تنها بعد از دو هفته انتقاد مي کنند. آن هم مربي مورد علاقه شان که خودشان براي آمدنش درخواست داده اند، نه يکي مثل درخشان که با کودتاي سياسي! روي نيمکت پرسپوليس نشست و علي دايي را حذف کرد.

با اين وجود بسياري از آنها که روزگاري جاي قلعه نويي روي نيمکت استقلال نشسته اند الان نظري مشابه با او دارند. همه آنها مدام با خود مي گويند اگر امروز جاي امير قلعه نويي هم روي نيمکت استقلال يک مربي ديگر بود تا امروز و اينجاي فصل سر جايش نشسته بود؟ يکي مثل مظلومي، کخ، منصور پورحيدري يا هرکس ديگري براي رسيدن به رکورد از دست دادن 13 بازي درحالي که ابتدا پيش افتاده بودند. باخت هاي متوالي و رسيدن به ميانگين زير يک امتياز از 8 بازي ؟ آيا در همان ورزشگاه آزادي او را دارش نمي زدند؟ قلعه نويي بي شک خود بهتر از همه مي داند که نتايج و کارنامه يک دهه گذشته اش سبب مي شود هنوز تيغ انتقادات از او تند نشود و حتي مهمترين منتقدانش هم اصرار داشته باشند تا او يک فصل کامل ديگر را روي نيمکت استقلال بماند. گرچه خودش مي داند جاي او هرکس ديگري بود امروز به دار آويخته شده بود اما او امير قلعه نويي است. او با يک کارنامه موفق متعلق به اقلا 2 سال قبل و البته کلي حرف و حديث از جنس اين هايي که خودش به ديگران نسبت مي دهد!