کد خبر: ۸۲۴۴۰
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۹۲

حمله هکرهای روس به شبکه‌های غیرمحرمانه آمریکا

 وزیر دفاع آمریکا فاش کرد، گروهی از هکرهای روس در یک حمله سایبری در سال جاری میلادی توانسته‌اند به یکی از شبکه‌های غیرمحرمانه ارتش آمریکا دسترسی پیدا کنند.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir) به نقل از خبرگزاری رویترز، "اشتون کارتر" وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد، این حمله سایبری روس‌ها در عین حال که از تهدید فزآینده سایبری خبر می‌دهد، ارتقای قابلیت‌های آمریکا برای پاسخ به این تهدیدات را نیز نشان داده است.

اشتون کارتر در سخنرانی در دانشگاه استنفورد آمریکا اعلام کرد که این رخداد به تازگی از حالت محرمانه خارج شده است. وی هشدار داد که پنتاگون آماده است از شبکه‌های آمریکا دفاع کرده و در صورت لزوم از سلاح‌های سایبری استفاده کند.

اشتون کارتر در سخنرانی خود گفت: دشمنان ما باید بدانند مواضع دفاعی‌ ما و اینکه ترجیح می‌دهیم به بازدارندگی بپردازیم، نشانه تضعیف اراده ما برای استفاده از گزینه‌های حمله سایبری نیست.

کارتر تاکید کرد: سنسورهایی که از شبکه‌های غیرمحرمانه پنتاگون حفاظت می‌کنند، تجاوز هکرهای روس‌ها را شناسایی کردند. البته این نگران‌کننده است که آنها دسترسی غیرمجاز به شبکه غیرمحرمانه ما پیدا کرده‌اند اما ما سریعا این خطر را شناسایی کرده و به یک تیم پاسخگو به حملات ماموریت دادیم تا این متجاوزان را در عرض 24 ساعت شناسایی کنند.

کارتر افزود: ما بعد از به دست آوردن اطلاعات ارزشمند درباره تاکتیک‌های فعالیت‌های شبکه‌ای آنها را تحلیل کرده و آن را مرتبط با روسیه تشخیص دادیم و سپس سریعا آنها را از شبکه بیرون انداخته به شیوه‌ای که شانس آنها بازگشت را به حداقل رساند.

اشتون کارتر در عین حال راهبرد جدید پنتاگون در قبال دو کشور روسیه و چین را برجسته ساخت و گفت، هر دو کشور قابلیت‌ها و راهبردهای سایبری پیشرفته در دستور کار قرار داده‌اند.
*ایسنا