کد خبر: ۸۲۴۵۷
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۶۹

لاریجانی: ۴۲درصد فارغ‌التحصیلان بیکاراند

 رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بیکاری و تورم دو مشکل مهم مردم است، گفت: ۴۲ درصد فارغ‌التحصیلان کشور بیکار هستند.

به گزارش تسنیم از شاهرود، علی لاریجانی در حاشیه برگزاری اجلاسیه شهدای شاهرود در مصلای بزرگ این شهر اظهار داشت: نبود شغل با توجه به اینکه منابع سرشار و نیروی انسانی کافی در اختیار کشورمان وجود دارد؛ یک نقص است.

وی وجود 42 درصد فارغ‌التحصیل بیکار را در کشور نقص بزرگی عنوان و تصریح کرد: مدیران باید برای تغییر شرایط تلاش کنند.

رئیس قوه مقننه بابیان اینکه ایران کشور فقیری نبوده و سرمایه اقتصادی و نیروی انسانی متخصص زیادی دارد؛ سرمایه‌های مادی و معنوی کشور را قابل‌توجه عنوان و خاطرنشان کرد: اما همه باید دانست که «تحقق عدالت و کرامت» انتظار مردم و شهدا از ما است.

لاریجانی افزود: وجود این تعداد افراد بیکار در کشور بیان‌گر این است که این پیام شهدا هنوز به‌درستی در جامعه محقق نشده است و اگر بخواهیم استقامت داشته باشیم باید اقتصادی قوی نیز داشته باشیم.

تحقق اقتصاد مقاومتی، ضرورتی انکارناپذیر است

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه وضعیت فعلی اقتصادی در شأن مردم و مسئولان نیست تصریح کرد: مهم‌ترین راه عبور از این وضعیت اجرای سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری است.

لاریجانی تحقق اقتصاد مقاومتی را ضرورتی انکارناپذیر عنوان و با اشاره به فرمایشات نوروزی مقام معظم رهبری در مشهد مقدس مبنی بر نقش بانک‌های کشور در حمایت از تولید خاطرنشان کرد: بانک‌ها باید توصیه‌های مقام معظم رهبری را جدی بگیرند.

وی با اشاره به اینکه بانک‌ها می‌توانند در بهبود شرایط فعلی بسیار مؤثر باشند عنوان کرد: راه مقام معظم رهبری راهی واقعی است؛ چه تحریم‌ها برداشته شود و چه نشود.

رئیس مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه بانک‌ها باید کمک کنند تا تورم و بیکاری (به‌عنوان دو معضل مهم اقتصادی کشور) دفع شود گفت: دغدغه ما امروز، رونق تولید و اقتصاد کشور است.

لاریجانی با اشاره به اهمیت تحقق اقتصاد مقاومتی دررسیدن به شرایط اقتصادی مناسب اظهار داشت: اگر اقتصاد مقاومتی محقق شود؛ مشکلات داخلی اقتصاد کشور رفع می‌شود.

وی بابیان اینکه بازدهی بخش کشاورزی از بخش صنعت به‌مراتب کمتر است از بانک‌ها خواست تا سود کمتری را از تسهیلات این بخش گرفته تا بخش کشاورزی نیز در کشور رونق بیشتری بگیرد.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی با اشاره به نام‌گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام سال دولت و ملت، همدلی و هم‌زبانی بیان کرد: همگرایی سبب می‌شود تا فکر همه به مسائل اصلی معطوف شده و از مسائل حاشیه‌ای بپرهیزند.

لاریجانی با تأکید بر لزوم تحقق شعار امسال، از همه طیف‌ها و سلایق خواست تا توصیه امام خامنه‌ای را مبنی بر همدلی جدی بگیرند.

وی با اشاره به اینکه دولت باید از همه قوانین برای رونق‌بخش تولید استفاده کند، گفت: دست دولت در این زمینه باز است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به عزم مجلس برای رفع مشکلات موجود اقتصادی در کشور تصریح کرد: ما نیز در مجلس شورای اسلامی از تولیدکنندگان حمایت می‌کنیم.

لاریجانی با اشاره به ظرفیت‌های مهم اقتصادی موجود در استان سمنان، پتانسیل حوزه صنعت، معدن و کشاورزی این استان را مناسب ارزیابی و خاطرنشان کرد: این بخش‌ها در استان سمنان نیازمند حمایت بیشتر هستند.