کد خبر: ۸۲۴۶۴
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۱۳

فرگوسن: دوران بازنشستگي طاقت فرساست

ايسنا/ سرمربي سابق منچستريونايتد مي‌گويد دوران بازنشتگي طاقت فرساست و همچنين از تمايل خود به بازگشت به فوتبال صحبت کرد.
سر آلکس فرگوسن که 27 سال در منچستريونايتد مربيگري کرد، در حال حاضر دوران بازنشستگي را سپري مي‌کند. البته اين عشق منچستري هنوز هم بازي‌هاي تيم محبوب خود را در ورزشگاه‌ها دنبال مي‌کند و نمي‌تواند از تيمش دور باشد.
اين مربي اسکاتلندي در سال 2013 پس از 39 سال مربيگري که 27 سال از آن را در اولدترافورد سپري کرده بود، براي هميشه از دنياي فوتبال خداحافظي کرد. او از آن پس در کارهاي خيريه، قبول سفيري سازمان‌هاي مختلف و پروژه‌هاي ديگري شرکت کرده اما عادت کردن با روال جديد زندگي‌اش را امري مشکل مي‌داند.فرگوسن درباره فعاليت‌هاي خود در دوران مربيگري گفت: من فقط از اين امر اطمينان حاصل مي‌کنم که همچنان فعال هستم. اين در طول دوران بازنشستگي امري مهم است و من کارهاي زيادي براي انجام دادن دارم. جالب است، زيرا کارهاي متفاوتي را انجام مي‌دهم، در حالي که در يونايتد هر روز رأس ساعت 6:45 دقيقه صبح بايد در دفترم حضور پيدا مي‌کردم و پس از آن موقع صرف چاي بود. اين چيزي ثابت در زندگي شخصي‌ام به حساب مي آمد. حالا کارهاي متفاوتي را انجام مي‌دهم، بنابراين احتمالاً خسته‌کننده‌تر است. اکنون ديگر آن ساعت از خواب بيدار نمي‌شوم و کلي در هفته مي‌خوابم و فيلم مي‌بينم. تحمل اين زندگي براي من خيلي سخت است. دوست دارم بار ديگر به آن شرايط برگردم.
سرمربي سابق منچستريونايتد در باره شرايط تيم سابق خود در اين فصل گفت: منچستريونايتد همه را متعجب کرد. شايد برنامه فشرده بازيها در اين فصل اجازه نمي‌داد که حتي تصور کنيم تيم سهميه ليگ قهرمانان مي گيرد ولي تيم فان خال بسيار خوب و حساب شده عمل کرد. فکر مي‌کنم ماموريت تيم براي کسب سهميه ليگ قهرمانان انجام شده است.
او درباره دوست و رقيب سابق خود مورينيو که در آستانه قهرماني با چلسي در ليگ برتر است گفت: مي‌دانم ژوزه چه حسي دارد وقتي از تيمش بابت فوتبال زشت انتقاد مي شود. او مربي خلاقي است و مي‌داند از بازيکنانش چه مي‌خواهد. در بازي با يونايتد کاملا مشخص بود که از بازيکنانش چه خواسته بود. بازيکنان، او را دوست دارند و اين براي يک مربي بسيار مهم است. فصل بعد کارش سخت‌تر خواهد شد. فکر مي‌کنم فصل آينده منچستريونايتد و چلسي مدعيان قهرماني در ليگ برتر باشند.