کد خبر: ۸۲۴۶۸
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۳۹

مايکروسافت تخت گاز به پيش مي رود/ ۱۰۰ ميليون دانلود براي نسخه موبايل مجموعه آفيس

ديجياتو/ مايکروسافت براي اولين بار در سال ۲۰۱۳ مجموعه آفيس را براي آيفون منتشر نمود. در آن زمان استفاده از اين اپليکيشن ها نيازمند خريد اشتراک بود و به همين علت مايکروسافت نتوانست موفقيت چنداني را در دنياي iOS به دست آورد.

اما در سال گذشته و تنها چند ماه پس از عرضه آفيس براي آيپد، مايکروسافت تصميم گرفت تا محبوب ترين مجموعه نرم افزاري خود را به صورت رايگان براي iOS و اندرويد در دسترس کاربران قرار دهد.

همان طور که انتظار مي رفت اين اتفاق سيل کاربران را به سوي آفيس روانه کرد. ساتيا نادلا، مديرعامل مايکروسافت، به تازگي در حاشيه ارائه گزارش مالي شرکت متبوعش، اعلام کرد که تعداد دانلود اپليکيشن هاي آفيس در اندرويد و iOS از ۱۰۰ ميليون عدد گذشته است.

در چند سال گذشته و به خصوص پس از روي کار آمدن ساتيا نادلا، مايکروسافت تلاش بسياري کرده تا نرم افزار هاي خود را با سرعت بر روي پلتفرم هاي مختلفي همچون iOS، اندرويد و ويندوز عرضه نمايد. در حال حاضر اپليکيشن هايي همچون اسکايپ، Outlook و Word در بين ۱۰۰ برنامه برتر رايگان در اپ استور قرار دارند.

در نهايت بايد اشاره کرد که نسخه رايگان آفيس، باعث بالا رفتن خريد اشتراک آفيس ۳۶۵ نيز شده است. بر اساس آنچه که در گزارش مالي مايکروسافت اعلام شد، در حال حاضر ۱۲.۴ ميليون مشترک از خدمات ابري سرويس مذکور استفاده مي کنند.