کد خبر: ۸۲۴۸۴
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۰۰۸

علی لاریجانی: 1+5 بازی درآورد ضرر خواهد کرد

ییس مجلس شورای اسلامی گفت: بی‌تردید عزت و بزرگی امروز انقلاب اسلامی در سایه پیروی از ولایت فقیه حاصل شده و حمایت از این اصل پاسداری از اقتدار ایران اسلامی و پیروی عملی از راه شهدا است.
ییس مجلس شورای اسلامی گفت: بی‌تردید عزت و بزرگی امروز انقلاب اسلامی در سایه پیروی از ولایت فقیه حاصل شده و حمایت از این اصل پاسداری از اقتدار ایران اسلامی و پیروی عملی از راه شهدا است.

به گزارش پایگاه خبری «تیک»، دکتر علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی شب گذشته در اجلاسیه بزرگ سرداران و یک‌هزار شهید سرافراز شهرستان شاهرود که با حضور استاندار، فرمانداران و نمایندگان شهر‌های استان، ائمه جمعه روحانیان، مدیران دستگاه‌های اجرایی استان و شهرستان و خیل عظیم مردم شهید‌پرور شهرستان شاهرود برگزار شد، اظهار داشت: داشتن بیش از یک‌هزار شهید شاخصه‌های والای فرهنگی شهرستان شاهرود را نشان می‌دهد.

 

 لاریجانی آیین‌های بزرگداشت مقام شامخ شهدا را یکی از فعالیت‌های نیکو در جامعه عنوان کرد و افزود: افرادی که برای انقلاب و اسلام جانفشانی کردند، نیازمند این مراسم‌ها نیستند، بلکه ما به جهت تشخیص راه صحیح و دستیابی به عزت و عظمت به آن نیازمند هستیم.

 

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به یکی از اصلی‌ترین پیام‌های شهدا برای مردم، تصریح کرد: شاخص انقلاب اسلامی ولایت فقیه بود که شهدا در وصیت‌نامه خود همواره توصیه به پیروی از ولایت ‌فقیه که ستون انقلاب است را در سرلوحه قرار دادند و خود عملا با این وظیفه پرداختند.

 

رییس قوه مقننه کشورمان با بیان اینکه دغدغه شهدا اسلام و وصیت‌نامه آنها نشان از نگرانی آنها برای ادامه راه اسلام و معرفت نسبت به این راه بود، خاطر‌نشان کرد: کشورهایی که در برابر استعمارگران سرافکنده و مطیع هستند و سلاحشان علیه امت اسلامی به کار می‌رود، شناختی از این دین انسان ساز ندارند.

 

لاریجانی با اشاره به اینکه امروز جریان تروریستی و تکفیری به جان ملت‌های مسلمان افتاده است، گفت: مستکبران در عراق، سوریه، افغانستان و یمن خونریزی می‌کنند که شاید قسمتی از آن به علت وجود شیطنت‌های کشورهای استعماری باشد، اما ریشه اصلی آن در نفهمیدن یا فهم نادرست نسبت به اسلام است.

 

ایران هیچگاه به دنبال سلاح هسته ای نبوده است

وی با بیان اینکه رهبری مسائل کلی کشور را با وجود سلایق مختلف در دولت‌ها هدایت کرده است، گفت: در مسأله هسته‌ای طی دوره‌های مختلف فرازونشیب‌هایی داشتیم، که  هدایت‌های رهبری در مسائل مهم فنی باعث شد که اکنون جمهوری اسلامی ایران صاحب این تکنولوژی مهم شده است.

 

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران هیچ‌وقت به دنبال سلاح هسته‌ای نبوده است، تصریح کرد: کشورهای غربی ادعای فریبکاری از سوی ایران را مطرح کرده و می‌کنند، در حالی که این کشورها خودشان فریب، کارشکنی، فشار و اتهام‌زنی را متعدد در پرونده‌شان دارند.

 

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: آنها زمانی می‌خواستند جلوی ایران را در تولید اورانیوم بگیرند که حتی به تعداد انگشتان دست سانتریفیوژ نداشته باشیم و اگر استقامت نمی‌کردیم اکنون به فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای دست نیافته بودیم.

 

دکتر لاریجانی با بیان اینکه روند مذاکرات هسته‌ای با 1+5 ساده نیست و نیاز به دقت دارد، گفت: آنها نباید برای ایران مشکل ایجاد کنند زیرا خود متضرر خواهند شد، دوست و دشمن تردید نکنند که مذاکرات هسته‌ای امروز نشانه قدرت کشور ما است./977/پ202/ج