کد خبر: ۸۲۴۸۹
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۲۵

دیپلمات‌های ایرانی با همتایان روسی و چینی خود دیدار کردند


همزمان با نشست های طولانی و مداوم کارشناسان ایران، آمریکا و اروپا برای نگارش متن توافق جامع در سومین روز مذاکرات وین، معاونان وزیر خارجه ایران رایزنی های فشرده ای با همتایان خود در ۱+۵ دارند.

کارشناسان تیم‌های مذاکره کننده ایران، اروپا و آمریکا از صبح امروز (جمعه) تاکنون دو دور مذاکره داشته‌اند و همزمان با آنها سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی با همتایان خود در گروه 1+5 نشست‌های دوجانبه برگزار کرده‌اند.
 
این ملاقات ابتدا با نماینده روسیه و سپس با چین انجام شد و قرار است پس از رایزنی با چین، عراقچی و روانچی با معاونان وزیران خارجه سه کشور اروپایی گروه 1+5 یعنی انگلیس، آلمان و فرانسه دیدار کنند. مذاکره کنندگان ارشد کشورمان پس از آن با هلگا اشمید، معاون هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا، و وندی شرمن، معاون وزیر خارجه آمریکا، تشکیل جلسه خواهند داد.
 
نشست معاونان وزیران خارجه ایران و 1+5 پایان بخش مذاکرات سه روزه وین خواهد بود.
 
مذاکرات ایران و 1+5 از روز چهارشنبه در وین آغاز شد. دیپلمات‌های ایرانی در روز نخست دو دور مذاکره با هلگا اشمید و کارشناسان تیم اروپایی برگزار کردند و در روز دوم نیز دو دور مذاکره با تیم آمریکایی در سطح معاونان برگزار شد. همزمان، کارشناسان تیم‌ها به طور جداگانه برای تدوین متن توافق جامع و بویژه بحث بر سر لغو تحریم‌ها به طور جداگانه تشکیل جلسه دادند. در برخی موارد در جلسه معاونان هم شرکت می‌کردند.
 
عباس عراقچی بحث های دو روز گذشته با امریکا و اروپا بر سر تحریم ها را مفید ارزیابی کرده است.
منبع: خبرگزاری تسنیم