کد خبر: ۸۲۴۹۳
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۴۶

جنگ رواني آقاي خاص قبل از داربي لندن

ايسنا/ ژوزه مورينيو پيش از داربي لندن جنگ رواني را شروع کرد و مدعي شد فابرگاس به خاطر قهرمان شدن، چلسي را انتخاب کرد.

آرسنال و چلسي يکشنبه در داربي حساس لندن برابر هم به ميدان مي‌روند. تقابل ژوزه مورينيو و آرسن ونگر مربيان دو تيم که در بازي رفت در کنار زمين با هم درگيري فيزيکي پيدا کردند حساسيت اين بازي را بيشتر کرده است. علاوه بر آن سسک فابرگاس نيز در چلسي توپ مي‌زند و با آبي‌پوشان لندني به ورزشگاه امارات خواهد رفت تا برابر هم‌تيمي‌هايش سابقش قرار گيرد.

از 12 بازي که ژوزه مورينيو برابر آرسن ونگر داشته، 7 بازي را برده و 5 ديدار نيز با تساوي به پايان رسيده و هنوز ونگر نتوانسته مورينيو را شکست دهد.

ژوزه مورينيو سرمربي چلسي پيش از داربي لندن جنگ رواني را شروع کرد و گفت: بگذاريد صادقانه با شما صحبت کنم. مي دانيد چرا فابرگاس چلسي را انتخاب کرد؟ به اين خاطر که مي‌خواست قهرماني داشته باشد. اين خيلي واضح است. او دوست داشت قهرماني در ليگ برتر را تجربه کند و به همين خاطر چلسي را انتخاب کرد. البته به من مربوط نيست که دليل جدايي او از آرسنال را بدانم. فقط مي‌دانم او ظرف 15 دقيقه صحبت با من چلسي را انتخاب کرد تا اين فصل در تيم من بازي کند. ما پروژه خوبي را در چلسي شروع کرديم و رفته رفته بازيکنان جوان را به ترکيب تيم اضافه کرده‌ايم. من به نتايج تيم در يکي دو سال آينده فکر نمي‌کنم بلکه مي‌خواهم راه‌هايي را در چلسي شروع کنم که بيش از يک دهه موفقيت را تضمين کند.

سرمربي چلسي درباره توهين‌هاي احتمالي به فابرگاس گفت: اصلا نگران اين نيستم. فرانک لمپارد با منچسترسيتي در استمفورد بريج بازي کرد و هيچ کس به او توهين نکرد. اين به هواداران آرسنال بستگي دارد. فکر نمي‌کنم دليلي وجود داشته باشد که هواداران آرسنال به او بي‌احترامي کنند. اگر هم بي‌احترامي ‌کنند انگيزه فابرگاس بيشتر مي‌شود.

سرمربي چلسي در پاسخ به اين سوال که چه رقابتي با ونگر دارد گفت: من ونگر را رقيب خودم نمي‌دانم. او مربي تيم بزرگي است که در شهر من است و من هم سرمربي تيمي هستم که صدر جدول ليگ برتر است. ما در ساختمان‌هاي جدا کار و زندگي مي‌کنيم و ارتباطي با هم نداريم. وقتي من سرمربي اينتر در ايتاليا يا رئال در اسپانيا بودم داربي‌هاي زيادي را تجربه کردم و مي‌دانم در بازي يکشنبه نيز تيمم را با چه هدفي به ميدان بفرستم. براي من تنها پيروزي اهميت دارد نه اينکه 12 بازي است جلوي آرسنال نباخته‌ام. به آمار اهميت نمي‌دهم. اين مشکل من نيست که 12 بازي به ونگر نباخته‌ام. فکر نمي‌کنم بازيکنان از اين موضوع اطلاع داشته باشند مگر اينکه روزنامه زياد بخوانند و تلويزيون زياد ببينند. بازيکنان به جزئيات توجه نمي‌کنند. هيچ بازي هم با بازي قبل مرتبط نيست. اين آمار را فراموش کنيد. بازي يکشنبه بازي متفاوتي با کل بازي فصل خواهد بود. مي‌دانيم که آن‌ها براي سه امتيا،ز تلاش زيادي خواهند کرد چرا که در رده دوم قرار دارند. ما هفته گذشته منچستريونايتد را برديم و روحيه زيادي پيدا کرديم. به بازيکنانم گفتم که الان وقت جشن گرفتن نيست. به احتمال زياد اين هفته جشن قهرماني در ليگ برتر را مي‌گيريم.
چلسي يکشنبه بايد برابر آرسنال در ليگ برتر به ميدان برود و چهارشنبه نيز در ديداري خارج از خانه و عقب افتاده در ليگ برتر روي در روي لستر سيتي قعرنشين خواهد بود. چلسي در صورت کسب پيروزي در اين بازي‌ها چهارشنبه شب قهرمان ليگ برتر خواهد شدد.