کد خبر: ۸۲۵۰۱
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۳۳

برانکو: قراردادم با پرسپوليس ۵۰ درصد ارزش من در بازارهاي ديگر است

تسنيم/ سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس گفت: قراردادي که من با پرسپوليس امضا کردم ۵۰ درصد ارزشم در بازارهاي ديگر است.
برانکو ايوانکوويچ در پايان تمرين عصر امروز (جمعه) تيمش در مورد ديدار پرسپوليس برابر لخوياي قطر اظهار داشت: شکست در اين بازي براي ما آزاردهنده بود، چرا که با انگيزه بالا و جاه‌طلبي خواستار امتياز بوديم که متأسفانه نتيجه خوبي به دست نياورديم.
وي افزود: تا دقيقه 65 بازي با لخويا همه چيز خوب بود اما به يک باره دروازه‌مان باز شد و بعد از آن خيلي تلاش کرديم به بازي برگرديم اما نتوانستيم.
سرمربي پرسپوليس با اشاره به ديدار آينده تيمش مقابل سايپا يادآور شد: تا جايي که از سايپا شناخت دارم، آنها تيم جوان و دونده‌اي دارند که براي کسب امتياز از پرسپوليس از انگيزه بالايي برخوردار هستند. ما نيز مشکلات عديده خود را داريم. در اين بازي هادي نوروزي محروم است و عليپور هم به خاطر دريافت سه کارت زرد نمي‌تواند ما را همراهي کند. وضعيت محسن بنگر و حميدرضا علي‌عسگر که با مصدوميت مواجه شده‌اند نيز هنوز مشخص نيست و در خصوص آنها همچنان علامت سؤال جلوي نام‌شان است.
برانکو درباره آناليز تيم سايپا نيز توضيح داد: ما قطعاً در اين بازي به دنبال اين هستيم که با کسب سه امتياز ليگ را باکيفيت و در شرايط خوب به پايان برسانيم. البته بازي‌ها بسيار فشرده است و ما مجبوريم هر سه روز يک بار به ميدان برويم. اين مسئله خستگي مفرطي را براي بازيکنان پرسپوليس داشته و طبيعي است که حريفان از اين خستگي ما نهايت استفاده را ببرند.
وي با تأکيد بر اينکه همچنان به بازيکنان پرسپوليس ايمان دارد، گفت: بازيکنان پرسپوليس هرچه جلو مي‌رويم شرايط‌شان بهتر مي‌شود و من از عملکرد آنها راضي‌ام. بايد تلاش کنيم ليگ را با آرامش به پايان برسانيم و در ليگ قهرمانان آسيا نيز راهي دور بعد شويم.
سرمربي پرسپوليس در خصوص درگيري محمدرضا خانزاده با يک هوادار پرسپوليس در قطر خاطرنشان کرد: من امروز اين خبر را شنيدم و يک هشدار قوي هم به خانزاده دادم. لحظه‌اي که به پرسپوليس آمدم به همه هشدار دادم که اينگونه قضايا براي من بسيار مهم است، چون پرسپوليس متعلق به آحاد مردم است و همه ما عضو کوچکي از خانواده بزرگ پرسپوليس هستيم. به نوعي قوانين و معادلات باشگاه پرسپوليس با ديگر باشگاه‌ها فرق دارد.
برانکو ادامه داد: کار خانزاده اصلاً قابل توجيه نيست. من مي‌توانم عصبانيت از شکست را درک کنم اما همه ما بايد قوي‌تر باشيم.
وي در پاسخ به اين سؤال که آيا اراده برخورد با خانزاده وجود دارد يا خير، اظهار داشت: قطعاً باشگاه در اين خصوص تصميم مي‌گيرد و پس از جلسه‌اي که من با مسئولان باشگاه خواهم داشت احتمالاً از نظر مالي خانزاده را جريمه مي‌کنيم. البته بايد نژادفلاح بيايد تا ببينيم چه نوع جريمه‌اي را بايد براي او در نظر بگيريم. شايد با اين اتفاق خانزاده به خروج از تيم بسيار نزديک باشد اما ما بايد اين مسئله را هم مدنظر داشته باشيم که بالاخره نمي‌توانيم به راحتي هر بازيکني را از دست بدهيم.
سرمربي پرسپوليس در پاسخ به اين پرسش که آيا از اظهارنظرهاي چند روز گذشته حميدرضا سياسي ناراحت شده و يا اينکه با او جلسه‌اي را برگزار کرده است، گفت: من هيچ جلسه‌اي با کسي برگزار نکردم، چون با تيم در قطر بودم اما بايد بگويم تغييرات مديريتي که در پرسپوليس رخ مي‌دهد مربوط به دولت، وزارتخانه مربوطه و مسئولان ذيربط است. تنها تکليف من اين است که شاگردانم را تمرين بدهم تا تيم بهترين نتيجه را کسب کند. البته طبيعي است که حواشي اطراف باشگاه روي بازيکنان تأثير بگذارد اما اميدوارم از روز چهارشنبه شرايط تيم بهتر شود.
برانکو در واکنش به اظهارنظر برخي از منتقدان مبني بر اينکه بهتر بود او در ابتداي فصل به پرسپوليس بيايد، تأکيد کرد: من هم موافق اين مسئله هستم. بالاخره ايده‌آل اين است که از ابتداي فصل به تيمي بياييد اما در جريان مذاکرات من با مسئولان باشگاه پرسپوليس هدف اين بود که هرچه سريعتر تيم بهتر شود و زمان را از دست ندهيم تا با شناسايي بهتر بتوانيم سريع‌تر نقص‌ها را جبران کنيم و تيم جديدي بسازيم.
وي در پايان در خصوص اينکه سياسي اعلام کرده برانکو و قراردادش براي پرسپوليس غده سرطاني هستند، گفت: وقتي زمان تغيير برسد در مورد برخي موارد صحبت مي‌کنم اما بايد بگويم 30 سال است که مربي هستم و پشت سرم سوابق من موجود است. قراردادي که من با پرسپوليس امضا کردم 50 درصد ارزشم در بازارهاي ديگر است.
سرمربي پرسپوليس درباره شايعه دوپينگي بودن يکي از بازيکنان جوان تيمش به نام علي عليپور گفت: قطعاً در تيم من چنين اتفاقي رخ نخواهد داد و هرگز به يک بازيکني اجازه نخواهيم داد از مواد نيروزا استفاده کند. در خصوص شايعه مطرح شده من هيچ چيزي نشنيده‌ام و براي اولين بار است که از شما خبرنگاران چنين مسئله‌اي را مي‌شنوم.
برانکو در پاسخ به اين پرسش که آيا ليست خريد تيمش را براي فصل بعد بسته است يا نه، گفت: همچنان دارم روي اين ليست کار مي‌کنم. توقع نداريد که آن را براي شما بخوانم!
اين مربي کروات همچنين درباره تقابلش با مجيد جلالي که زماني از منتقدان اصلي وي بود، خاطرنشان کرد: قبل از هر چيز به مجيد جلالي تبريک مي‌گويم که 20 سال است در ليگ برتر مربيگري مي‌کند و اين کيفيت بالاي او را نشان مي‌دهد. انتقاد و نقد کردن زيباترين بخش فوتبال است، اين يعني تبادل افکار، رويارويي و دفاع از فلسفه خود. به خاطر همين اظهارنظرهاست که فوتبال روز به روز در جهان در حال پيشرفت است.