کد خبر: ۸۲۵۴۸
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۴۱

هلاکت 117 تروریست در عراق

  وزارت دفاع عراق اعلام کرد: نیروهای امنیتی ارتش و حشد الشعبی (نیروهای مردمی ) عراق در مجموع 117 تن از تروریست های داعش را در کرمه و رمادی به هلاکت رساندند.

پایگاه خبری عراقی نهرین نت روز شنبه گزارش داد، در میان تروریست ها تک تیراندازان و افراد انتحاری نیز به هلاکت رسیده اند.

برپایه این گزارش نیروهای حشد الشعبی و مقاومت اسلامی در منطقه کرمه 90 تروریست از جمله 3 تک تیرانداز و در منطقه صوفیه درشرق رمادی 27 تروریست را به هلاکت رساندند که در مجموع تعداد کشته های داعشی به 117 تن رسید.

در ادامه این خبر آمده است، اطلاعات نظامی عراقی حاکی است که نیروهای ارتش با انجام حملات موشکی اهداف ثابت و متحرک تروریست های داعش و مواضع آنان در شهر فلوجه در استان الانبار (غرب پایتخت ) را هدف قرار دادند.

در بیانیه وزارت دفاع عراق آمده است که حملات موشکی در استان الانبار از سوی نیروهای امنیتی و حشد الشعبی به منظور تضعیف مواضع دفاعی تروریست ها صورت گرفته است.

برپایه این گزارش ، نیروهای عملیات ویژه در استان الانبار همچنان در حال پاکسازی منطقه از وجود تروریست ها هستند و به نتایج مهمی دست یافته اند.

نیروهای عراقی در این عملیات به انبار سلاح و مهمات که در منطقه الحوز در مرکز رمادی جاسازی شده بود دست یافتند و 650 بمب کارگذاشته شده را خنثی کردند و 193 منزل مسکونی بمب گذاری شده را در ضمن عملیات فجر الکرمه پاکسازی نمودند.

در ادامه این گزارش آمده است، نعیم الکعود شیخ عشیره البونمر گفت که دو هزارو 500 تن از افراد این قبیله در عملیات پاکسازی و آزادسازی رمادی مرکز استان الانبار شرکت کرده اند.

وی با درخواست سلاح و مهمات بیشتر برای ادامه مبارزه گفت که تجهیزات نظامی خوبی به استان الانبار داده شده ولی رزمندگان برای سلطه بر مناطقی که در دست داعش است به تجهیزات نظامی بیشتری نیاز دارند.

خضیر الجغیفی شیخ عشیر الجغایفه نیز از نشست های شیوخ و بزرگان قبایل الانبار در بغداد خبر داد و گفت: در این نشست ها بار دیگر درخواست شده نیروهای حشد الشعبی وارد الانبار شوند و عملیات آزادسازی مناطق تحت سلطه داعش را به اجرا بگذارند.

نهرین نت نوشت، از سوی دیگر نیروهای مردمی در منطقه الدجیل در جنوب تکریت مستقر شده تا از نیروهای پلیس محلی و اتحادیه عشایر حمایت کنند.

نیروهای پیشمرک کرد حملات تروریست های داعش را در منطقه باریی در کوه های سنجار در استان نینوا در شمال غرب عراق ناکام گذاشتند.

منابع کرد هم تاکید کردند که نزدیک به 50 تن از تروریست های مسلح داعش به دو منطقه کوه سنجار و باب شلو حمله کردند تا بر کوه های سنجار مسلط شوند که با مقاومت نیروهای پیشمرگ مواجه شدند.

نهرین نت به نقل از منابع مطلع افزود، تروریست های داعش به مسیر ارتباطی بین هانه سور و منطق القبله در سنجار حمله کردند که نیروهای پیشمرگ با استفاده از هواپیماهای ائتلاف بین المللی از پیشروی آنان جلوگیری نمودند. در این درگیری ها نیز دهها تن از داعشی ها کشته شدند.
*ایرنا